Isännöintiliiton palkintojen ehdokashaku käynnistyy

Isännöintiliitto palkitsee jälleen vuoden esimerkillisimpiä tekijöitä isännöintialalta. Vuonna 2024 osaamista palkitaan kahdessa kategoriassa:

• Isännöitsijä 2024
  • Isännöintiammattilainen 2024

Sarjoihin toivotaan ehdokkaiksi tekijöitä, joiden työssä näkyy vastuullisuus ja jotka haluavat edistää koko toimialan arvostusta. Tarkemmat palkitsemiskriteerit on kuvattu alla.

Ehdokas- ja palkitsemiskriteerit 2024

Ehdokkaiksi ovat tervetulleita isännöitsijät ja isännöintiyrityksissä työskentelevät muut ammattilaiset kaikkialta Suomesta.  Tarkemmat ehdokaskriteerit ovat:

• Ehdokas työskentelee Isännöintiliiton jäsenyrityksessä tai on Isännöintiliiton jäsenyhdistyksen jäsen.
  • Ehdokas toimii työssään vastuullisesti ja esimerkillisesti.
  • Ehdokas on työssään saavuttanut asiakkaiden ja työyhteisönsä luottamuksen.
  • Ehdokkaan työssä näkyy mallikelpoinen toiminta asiakkaiden, työyhteisön, sidosryhmien tai koko toimialan hyväksi. Hän on esimerkiksi kehittänyt jotakin palvelua, toimintoa tai prosessia tavalla, joka sopisi malliksi muillekin.
  • Ehdokkaalla voi olla työnäyttönä jokin esimerkillistä osaamista, vastuullisuutta ja yhteistyötaitoja vaatinut hanke tai projekti.

Ennen finalistien julkistamista tarkistettavat taustatiedot (finalistikriteerit):

• Finaaliin valituilta ehdokkailta tarkistetaan luottotiedot ennen finaalivaihetta. Finalistilla ei saa olla häiriöitä henkilökohtaisissa luottotiedoissaan.
  • Finaaliin valittavilla ehdokkailla ei saa olla taustallaan toimenpiteisiin johtaneita kanteluita. Ennen finaaliin pääsyä ehdokas vastaa kyselyyn, jolla selvitetään, ettei hän ole ollut / ole parhaillaan osana valvontamenettelyprosessia, jossa asiakas kantelisi ehdokkaan toiminnasta.

Isännöintiammattilainen 2024 -sarjan kriteerit ja ilmoittautuminen

• Kilpasarjaan ovat tervetulleita isännöintiyrityksissä muissa rooleissa kuin isännöitsijänä työskentelevät ammattilaiset (kuten asiakaspalvelijat, kiinteistösihteerit, kirjanpitäjät, harjoittelijat, kilpailuun voi ilmoittaa myös esimerkiksi isännöintiyrityksen viestintä-, laki-, järjestelmä-, tai HR-asiantuntijan).
  • Ilmoita ehdokkaasi sähköisellä lomakkeella.

Isännöitsijä 2024 -sarjan kriteerit ja ilmoittautuminen

• Kilpasarjaan ovat tervetulleita isännöitsijät tai vastaavassa roolissa jollain muulla tittelillä työskentelevät (kuten tekniset isännöitsijät, hallinnolliset isännöitsijät, isännöintipäälliköt, kiinteistöpäälliköt).
  • Ilmoita ehdokkaasi sähköisellä lomakkeella.

Muut säännöt ja kilpailun kulku

• Ehdokashaku avautuu tammikuussa ja päättyy 1.4.2024. Ehdotuksia palkittavista saa tehdä kuka tahansa. Myös itseään saa ehdottaa.
  • Finalistivalinnat ehdokkaista tekee asiantuntijoista koostuva palkintoraati. Palkintoraadin asiantuntijoina toimivat pääsihteeri Raisa Harju, Keskuskauppakamari, toiminnanjohtaja Piia Moilanen, Kiinteistöliitto Itä-Suomi, toimitusjohtaja ja rehtori Jarno Tuimala, Kiinko, sekä johtaja Marianne Falck-Hvilstafeldt, Isännöintiliitto.
  • Finalistit julkaistaan toukokuussa, jolloin myös yleisöäänestys voittajista avautuu. Finalistit saavat kutsun finaaliin aina myös henkilökohtaisesti.
  • Äänestys on avoin muille, paitsi Isännöintiliiton henkilökuntaan ja hallitukseen kuuluville.
  • Yleisöäänillä finalisteista valitut voittajat palkitaan syyskuussa Isännöintipäivillä.