Emännöintitoimisto Aamu kisaa Isännöintiyritys 2020 -palkinnosta

Emännöintitoimisto Aamu on valittu Isännöintiyritys 2020 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiyritys 2020 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.11.2020.

Emännöintitoimisto Aamu, kuvassa vasemmalta kiinteistöpäällikkö Hannu Mäkelä, palvelumestari Päivi-Leena Heinänen ja yrityksen perustajajäsen Jussi Laukkanen. Kuva: Juho Kuva.

Emännöintitoimisto Aamu on isännöintialan uusi tulokas, jonka valttikortteja ovat muun muassa asiakastarpeiden huomioiminen, ripeä asiakaspalvelu ja isännöintipalvelun asiakkaalle tuottamat säästöt. Aamussa isännöintipalvelut on suunniteltu asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden pohjalta:

– Tapasimme yli sata taloyhtiöiden edustajaa ennen kuin perustimme Aamun. Näin saimme käsityksen siitä, millaisia asioita asiakkaat isännöinniltä toivovat: ripeää ja vaivatonta palvelua, nykyaikaisia järjestelmiä sekä pitkäjänteistä taloyhtiön ja asuntovarallisuuden kehittämistä, kertoo Aamun perustajajäsen Jussi Laukkanen.

Aamun palvelussa on tyytyväisyystakuu: mikäli taloyhtiö ei ole tyytyväinen palveluun ja saavutettuihin tuloksiin, se saa kuukausiveloitukset vuoden ajalta takaisin. Asiakaspalvelulla on käytössä viisi eri tarpeisiin ja toiveisiin soveltuvaa palvelukanavaa ja lupaus kolmen tunnin vastausajasta.

Laukkanen kertoo Aamun hyödyntävän taloyhtiöiden johtamisessa ja päätöksenteossa mahdollisimman paljon dataa.

– Analyytikkomme laativat kehittämäämme taloyhtiötietokantaa hyödyntäen benchmarking-analyysin jokaiselle asiakkaalle vuosittain. Kun vertaamme taloyhtiötä muihin vastaaviin, tunnistamme ylisuuret kustannukset ja pystymme tekemään tarvittavia toimenpiteitä saadaksemme säästöjä.

Benchmarkkauksen lisäksi Aamu kehittää taloyhtiöitä muun muassa asiakkaille laadittavilla viiden vuoden talousennusteilla. Yritys panostaa läpinäkyvään toimintaan.

Aamun tavoitteena on olla houkutteleva työpaikka. Työhyvinvointia ja työpaikan vetovoimaa mitataan. Tällä hetkellä yritys työllistää 14 eri alan osaajaa, kuten digipalveluiden, analytiikan ja kiinteistöalan asiantuntijoita. Yritys panostaa koulutukseen ja työhyvinvointiin ja palkitsee tekijät asiakastyytyväisyyteen sidotulla tulospalkkioilla.

– Olemme onnistuneet, kun asiakas on tyytyväinen, työntekijä tulee hymyillen töihin ja yritys kehittyy näiden seurauksena, sanoo Laukkanen.

Vuoden alussa lanseerattu Emännöintitoimisto Aamu isännöi taloyhtiötä ja kiinteistöosakeyhtiöitä pääkaupunkiseudulla. Se työllistää 14 työntekijää.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toiminnanjohtaja Satu Grekin Kuntoutusyrittäjistä ja toimitusjohtaja Jyrki Laurikainen Raklista sekä asiantuntija Teemu Kettunen Motivalta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat yleisöäänestyksellä. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan virtuaalisessa palkintogaalassa Isännöintipäivillä 18.11.2020.

ÄÄNESTYKSEEN