Isännöintiliitto laajentaa vaikuttamistyötään vuonna 2020

Toimintavuoden 2020 aikana Isännöintiliitto keskittyy parantamaan jäsenkokemustaan, jotta kaikki erilaiset jäsenet kokisivat saavansa tarvitsemiaan palveluja. Isännöintiliitto on koko alaa yhdistävä liitto, ja on tärkeää kehittää jäsenpalveluja niin että sekä isot että pienet toimijat kaikkialla Suomessa tuntevat liiton omakseen.

Tulevan vuoden toimintasuunnitelman yksi kärkihanke on strategian uudistaminen. Isännöintiliiton nykyinen strategiakausi päättyy ensi vuoden lopussa, ja Isännöintiliitto valmistautuu uuteen strategiakauteen määrittelemällä uudelleen arvot, vision ja strategian talven 2019-2020 aikana yhdessä jäsenten kanssa.

– Aiemmin Isännöintiliitolla on ollut voimakkaat kasvutavoitteet. Kasvu on tietenkin tärkeää, mutta jatkossa keskipisteessä ei ole kasvu vaan se, mitä kasvulla ja resursseilla saadaan aikaan, Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva sanoo.

Uudistuksia on luvassa myös Isännöintiliiton Kotitalo-mediassa. Taloyhtiön päättäjille suunnattua lehteä täydentää verkkosivusto kotitalolehti.fi, joka palvelee koko asumisen kenttää osakkaat mukaan lukien. Verkkosivuston mahdollisuuksia tarjota kaupallista mediatilaa parannetaan. Kotitalo-median tarkoitus on auttaa taloyhtiöiden hallituksia ja osakkaita sekä isännöintiä ymmärtämään toisiaan paremmin.

Huomiota vaikuttamiseen jäsenten hyväksi

Tulevan vuoden aikana Isännöintiliitto keskittyy myös syventämään vaikuttamistyötään sekä kehittämään isännöinnin verkostoitumismahdollisuuksia.

– Isännöintiliiton tärkein tehtävä on vaikuttaa jäsenille tärkeisiin asioihin ja helpottaa jäsenten arkea sekä auttaa heitä kehittymään. Sitä pitää tehdä monella tasolla, ja siinä tarvitaan joukkovoimaa, Koro-Kanerva sanoo.

Jatkossa Isännöintiliitto osallistuu asumiseen, isännöintialaan ja alan arvostukseen liittyvään keskusteluun entistä aktiivisemmin mediassa ja parantaa yhteyksiään yhteiskunnallisiin päättäjiin. Vaikuttamistyötä tukevat tiivis yhteistyö jäsenten sekä sidosryhmien, alan muiden järjestöjen ja oppilaitosten kanssa.

Isännöintiliiton toimintasuunnitelma vuodelle 2020 hyväksyttiin syysliittokokouksessa, joka pidettiin Helsingissä 19.9.2019. Liittokokouksessa valittiin myös uusi hallitus.