Toimintaympäristöön vaikuttaminen

Isännöintiliitto vaikuttaa aktiivisesti ja pitkäjänteisesti isännöintiyritysten toimintaympäristöön.

Isännöintiliitto vaikuttaa ennakoivasti ja pitkäjänteisesti isännöintiyritysten toimintaympäristöön lainsäädännön ja erilaisten hankkeiden ja työryhmien kautta. Vaikuttamistyön tarkoitus on edistää maailman parasta asumista, parantaa Isännöintiliiton jäsenten tyytyväisyyttä ja lisätä isännöintiyritysten toimintaedellytyksiä.

Isännöintiliitto seuraa aktiivisesti isännöinti- ja kiinteistöalaan liittyvää lainsäädäntöä ja vaikuttaa tarvittaessa muun muassa lausuntojen avulla. Isännöintiliiton lainsäädännöllinen vaikuttamistyö liittyy esimerkiksi asunto-osakeyhtiölain muutostarpeisiin ja huoneistotietojärjestelmän kehittämiseen.

Hankkeissa ja työryhmissä yritysten, ministeriöiden ja muiden järjestöjen kanssa syntyy muun muassa asumisen ohjeita kuluttajille sekä työkaluja taloyhtiöille ja isännöinnille.