.
  • Yhteystiedot
  • Uutishuone
Siirry sisältöön
Isännöintiliitto
.
  • Yhteystiedot
  • Uutishuone
  • EN
  • Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään
  • Mitä on isännöinti?
  • Isännöintiliitto vaikuttaa
  • Palvelut ammattilaisille
  • Palvelut johdolle
  • Tapahtumat ja koulutukset
  • Blogi
  • Tutustu meihin
Takaisin
Isännöintiliitto : 4 hyvää syytä panostaa taloyhtiön sähköiseen asukasviestintään

4 hyvää syytä panostaa taloyhtiön sähköiseen asukasviestintään

Kumppanisisältö
Julkaistu: 17.1.2022 Tietoaika

Huoneistotieto kuva

Asukastyytyväisyyden kannalta taloyhtiön viestinnän onnistuminen on ratkaisevaa. Kun aikaisemmin satunnaiset postiluukusta toimitetut tiedotteet saattoivat riittää, kaipaa paljon liikkuva nykyasukas mahdollisuutta päästä tarvittaviin tietoihin käsiksi myös kesämökiltä tai vaikka autosta käsin. Lue alta neljä hyvää syytä miksi isännöitsijän ja taloyhtiön tulisi panostaa sähköiseen asukasviestintään.

1. Kasvata luottamusta läpinäkyvyydellä

Taloyhtiön hallinnon tulisi olla läpinäkyvää. Kun osakkailla on pääsy sähköiseen järjestelmään, jonne kaikki kokouspöytäkirjat ja muut tarvittavat asiakirjat on koottu esille, parantaa se osakkaiden luottamusta omaan isännöitsijään ja taloyhtiön toimintaan sekä tekee isännöinnin ylipäätään näkyvämmäksi osakkaille. Läpinäkyvyys parantaa sekä asukastyytyväisyyttä että asukkaiden osallistumisastetta yhteiseen päätöksentekoon.

2. Säästä kaikkien aikaa ja resursseja

Erilaisten asukastiedotteiden, yhtiökokouskutsujen ja vastikemaksujen postitus vie isännöintitoimiston henkilökunnan aikaa ja kokouksiin matkustaminen osakkaiden aikaa. Molempiin on olemassa sähköinen vaihtoehto, joka säästää niin aikaa kuin kulujakin. Kun taloyhtiön asiakirjat, ilmoitukset ja muu viestintä on koottu yhteen palveluun, säästyy valtavasti aikaa myös silloin, kun on tarve palata ajassa taaksepäin tarkistamaan mitä on yhdessä sovittu.

Etäkokouksissa ääniluettelon koostaminen ja äänestäminen onnistuvat vaivattomasti Domus Portaalin kokoustoiminnoilla. Kokousten jälkeen kokouspöytäkirja on helppo lisätä palveluun luettavaksi ja lähettää sähköisesti allekirjoitettavaksi.

Palvelusta hyötyminen ei edellytä kaikkien osakkaiden aktiivista palvelun käyttöä, sillä kokouskutsut ja muut tärkeät tiedotteet voidaan lähettää osakkaille sähköpostiin tai kirjeitse.

3. Tuo palvelusi tähän päivään

Yhä useammat palvelut ovat saatavilla sähköisesti 24/7 paikasta riippumatta. Vaatimus, että rutiiniasiointi pitäisi hoitaa puhelimitse arkena toimistoaikojen puitteissa, koetaan vanhanaikaisena ja kankeana. 2020-luvun kuluttaja odottaa palveluilta joustavuutta ja se heijastuu myös asumisen palveluihin.

Huoneistotieto.fissä osakas voi hoitaa huoneistoonsa liittyviä asioita silloin, kun hänelle parhaiten sopii. Esimerkiksi muutto- tai remontti-ilmoituksen teko sekä vastikemaksujen tarkistus onnistuu kellonaikaan katsomatta kotisohvalta.

4. Pysy ajan tasalla asukkaiden tilanteesta

Asukkaiden muutto- tai vikailmoitusten teko paperilla tai puhelimitse aiheuttaa helposti viiveitä kiireisen arjen keskellä. Kun asukas voi tehdä saman ilmoituksen palvelun kautta parissa minuutissa, saavuttaa tieto isännöitsijän ja huoltoyhtiön nopeammin. Isännöitsijä voi myös tehdä palvelun kautta lisätietopyyntöjä asiakkaalle ja pitää asiakkaan ajan tasalla ilmoituksen käsittelyn tilanteesta. Ilmoitusten tekeminen sähköisesti vähentää myös riskiä tietojen katoamisesta ja joutumisesta vääriin käsiin.

Tutustu Huoneistotieto.fi-palveluun:

Tietoaika on valtakunnallisesti toimiva kotimainen ohjelmistotalo, jonka kehittämää Domus-isännöintijärjestelmää käyttää jo lähes 300 isännöintiyritystä. Valtaosa yrityksistä käyttää Domusta pilvipalveluna hyödyntäen sähköisiä ratkaisuja taloushallinnossa, isännöinnissä, viestinnässä, toiminnanohjauksessa sekä tehtävienhallinnassa. Pitkälle integroidun järjestelmän kaikki Domus-ohjelmaosat on kehitetty Tietoajassa. Lopputuloksena on saumattomasti toimiva kiinteistöhallinnan kokonaisratkaisu.

Siirry verkkosivustolle
Asiakastyytyväisyys Digi Viestintä
Jaa somessa
  • Isännöintiliitto Facebookissa Isännöintiliitto Facebookissa
  • Isännöintiliitto Twitterissä Isännöintiliitto Twitterissä
  • Isännöintiliitto Youtubessa Isännöintiliitto Youtubessa
  • Isännöintiliitto LinkedInissä Isännöintiliitto LinkedInissä
  • Isännöintiliitto SlideSharessa Isännöintiliitto SlideSharessa

ISÄNNÖINNIN JA ASUKKAIDEN ASIALLA

Isännöintiliitto on isännöintialan yhteinen asiantuntijuuden kehittäjä ja etujärjestö. Autamme isännöintiä olemaan parasta, mitä taloyhtiölle voi tapahtua.

Isännöintiliitto vaikuttaa välillisesti kaikkien kerros- ja rivitaloissa asuvien 2,7 miljoonan suomalaisen elämään. Tuemme isännöintialan kehitystä ja jäsenyrityksiä toimintansa parantamisessa.

Isännöintiliittoon kuuluu yli 500 jäsenyritystä ja 21 yhdistystä, joiden kautta liittoon kuuluu noin 4/5 Suomen isännöinnistä.

  • Jäsenyhdistykset
  • Jäsenyritykset
Isännöintiliiton blogi Kotitalolehti.fi Haeisannointia.fi Hyvä johtaja -blogi
Isännöinnin uusi aika
  • Lait & Määräykset
    • Laki
    • Tupakka
    • Yhtiökokous
  • Jäsenpalvelut
    • Ajankohtaista
    • Hallitus
    • Jäsenyys
    • Jäsenyhdistys
    • Palveluverkosto
    • Tutkimus
    • Työryhmä
  • Liiketoiminta
    • Digi
    • Viestintä
  • Asuminen
    • Isännöitsijäntodistus

Isännöintiliiton toimisto sijaitsee Kampissa Helsingissä.   Postiosoite: PL 1370, 00101 Helsinki   Sähköpostit: etunimi.sukunimi@isannointiliitto.fi Tietosuoja | Hallitse evästeasetuksia

Anna palautetta Yhteystiedot