Talokysely.fi: Osakkaat pitävät hallitustyötä tärkeänä

15 000 ihmistä ei voi olla väärässä: taloyhtiöiden hallitustyö on tärkeää.

Isännöintiliiton Talokysely.fi-palvelun tilastot kertovat, että osakkaiden tyytyväisyys taloyhtiöönsä muodostuu erityisesti kolmesta tekijästä: suunnitelmallisesta johtamisesta, asumisen häiriöihin puuttumisesta ja omista vaikuttamismahdollisuuksista.

– Hallitustyö on todella arvokasta, sillä taloyhtiölle annetaan hyvät suositukset silloin, kun sitä johdetaan suunnitelmallisesti. Hallitustyötä pidetään tärkeämpänä kuin esimerkiksi piha-alueiden hoitoa, kertoo Isännöintiliiton kehityspäällikkö Pekka Harjunkoski.

Osakkaat haluavat vaikuttaa

Osakkaille ja asukkaille on tärkeää, että he kokevat voivansa vaikuttaa taloyhtiön asioihin muutenkin kuin yhtiökokouksen kautta.

– Talokysely.fi on ollut käytössä vasta reilun vuoden. Tuloksista näkee kuitenkin jo nyt, että yhtiöissä, joissa osakkaita ja asukkaita kuunnellaan, asuu tyytyväistä väkeä, Harjunkoski sanoo.

Suomalaisissa taloyhtiöissä asuu hämmästyttävän tyytyväisiä ihmisiä. Peräti 90 prosenttia vastanneista on tyytyväisiä taloyhtiöönsä.

Lisätietoja:

Pekka Harjunkoski