Työsopimuslain kilpailukieltosopimuksia koskeva muutos tulee voimaan tammikuun 2022 alussa

Kilpailukieltosopimuksella rajoitetaan työntekijän oikeutta tehdä työsopimus työsuhteen päättymisen jälkeen alkavasta työstä kilpailevaa toimintaa harjoittavan toisen työnantajan kanssa tai harjoittaa omaan lukuunsa kilpailevaa toimintaa. Lakimuutos tarkoittaa, että työnantajan tulee jatkossa maksaa työntekijälle korvausta kaikista kilpailukieltosopimuksista, kun aikaisemmin korvausta on pitänyt maksaa työsopimuslain mukaan vain yli kuuden kuukauden pituisista kilpailukieltosopimuksista. Lakimuutoksen tavoitteena on vähentää lainvastaisten kilpailukieltosopimusten määrää ja niistä aiheutuvia haittoja työntekijöille, sekä edistää työvoiman liikkuvuutta, kun kilpailukieltosopimukset eivät rajoita työpaikan vaihtamista.

Osallistu webinaariin ja kuule mitä muutokset tarkoittavat työsopimusten näkökulmasta. Webinaarin kohderyhmänä ovat sekä isännöintiyritysten johto sekä työntekijät.

Webinaarin asiantuntijoina asiantuntija, OTM Albert Mäkelä Suomen Yrittäjistä sekä lakiasiantuntija Jenni Valkama Isännöintiliitosta.

Osallistumisehdot:

Webinaari on maksuton. Webinaariin voi osallistua Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunta. Webinaariin ilmoittautumalla hyväksyt lomakkeelle täyttämiesi tietojen luovuttamisen Isännöintiliiton jäsenrekisteriin.