Lisävirtaa isännöintiin, osakehuoneistorekisteri (Asrek)

Osakehuoneistorekisteri (ASREK) yhdistää asunto-osakkeita koskevat tiedot ja omistajamerkinnät sähköiseksi palveluksi. Järjestelmä otetaan käyttöön vuoden 2019 alussa.

Osakehuoneistorekisteri on yksi Isännöintiliiton suurimmista lainsäädäntöön liittyvistä vaikuttamisteemoista. Syksyllä 2018 Isännöintiliitto järjesti tästä toimialaa velvoittavasta uudistuksesta tilaisuudet neljällä paikkakunnalla ja tilaisuuksia jatketaan myös tammikuussa 2019 Helsingissä.

Tilaisuudessa kuulet, mikä on osakehuoneistorekisteri, mihin sitä tarvitaan ja mitä se tarkoittaa osakkaalle. Lisäksi tarkastellaan rekisterin vaikutuksia isännöintiin ja taloyhtiön hallinnon hoitoon sekä kerrotaan miten sen tuloon pitää varautua.

Tilaisuuden yhteydessä järjestetään myös minimessut, jossa pääset tutustumaan palveluntarjoajien uusiimpiin tuotteisiin ja palveluihin.

Lisävirtaa isännöintiin -tilaisuuden järjestävät Isännöintiliitto ja Isännöinnin Auktorisointi ISA ry.

8:45 Aamukahvit ja minimessut
9:15 Tervetuloa
toimitusjohtaja Tero Heikkilä, Isännöintiliitto
9:30 Osakehuoneistorekisteri (Asrek) pähkinänkuoressa
lakiasiantuntija Jaana Sallmén, Isännöintiliitto
10:30 Tauko ja minimessut
11:00 Mitä muutos tarkoittaa?

• Isännöintiyritys: toimitatapojen uudistaminen ja ajankäytön tehostaminen
  • Isännöintijärjestelmät: valmiina muutokseen?
  • Asiakkaat: tarpeet asumisen palveluiden digitalisoimiselle

toimitusjohtaja Tero Heikkilä, Isännöintiliitto sekä Henrik Tuhkanen, Tapiolan Lämpö

11:40 Lounas ja minimessut
12:40 – 13:30 Valinnaiset klinikat:

• Avaimet asiakastarpeiden ja -tyytyväisyyden kartoittamiseen ja seurantaan
  • Mitä ISA-auktorisointi ja auktorisoitu isännöitsijä -pätevyys tarkoittavat asiakkaalle, isännöitsijälle ja isännöintiyritykselle?
  • Tule ja kysy – ratkaisuja kiinteistöjuridiikan pulmiin
  • Tehoa sähköiseen asiointiin ja asukasviestintään, mutta miten?

Asiantuntijat:

Tilaisuuden asiantuntijoina toimivat lakiasiantuntija Jaana Sallmén ja toimitusjohtaja Tero Heikkilä Isännöintiliitosta sekä kehityspäällikkö Henrik Tuhkanen Tapiolan Lämmöstä.

Klinikat:

Klinikat ovat otsikon mukaisia keskustelutilaisuuksia. Osallistuja voi valita mieleisensä klinikan ja syventyä teemaan Isännöintiliiton asiantuntijan johdolla. Klinikat toteutuvat, mikäli osallistujia on vähintään 8 / klinikka.

Osallistumisehdot:

Tilaisuuksiin voivat osallistua Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunta, ISA-auktorisoitujen isännöintiyritysten henkilökunta sekä isännöitsijäyhdistysten jäsenet. Isännöintiliiton jäsenyritysten sekä ISA-auktorisoitujen isännöintiyritysten henkilökunnalle osallistuminen on maksutonta. Muille tilaisuuden hinta on 65 euroa + alv. Tilaisuuteen saapumattomuudesta, mikäli osallistumista ei ole peruttu etukäteen, veloitetaan 35 euron tarjoilumaksu.

Ilmoittautumalla tapahtumaan hyväksyt yhteystietojesi luovuttamiseen tapahtumakumppaneille.

Tarjoilujen mitoittamisen vuoksi sitovat ilmoittautumiset viimeistään maanantaina 14.1.

Muutokset mahdollisia.

Tapahtumakumppanina: