Lisävirtaa isännöintiin, osakehuoneistorekisteri (Asrek)

Osakehuoneistorekisteri (ASREK) yhdistää asunto-osakkeita koskevat tiedot ja omistajamerkinnät sähköiseksi palveluksi. Järjestelmä otetaan käyttöön vuoden 2019 alussa.

Osakehuoneistorekisteri on yksi Isännöintiliiton suurimmista lainsäädäntöön liittyvistä vaikuttamisteemoista. Syksyllä 2018 Isännöintiliitto järjestää tästä toimialaa velvoittavasta uudistuksesta tilaisuudet neljällä paikkakunnalla.

Tilaisuudessa kuulet, mikä on osakehuoneistorekisteri, mihin sitä tarvitaan ja mitä se tarkoittaa osakkaalle. Lisäksi tarkastellaan rekisterin vaikutuksia isännöintiin ja taloyhtiön hallinnon hoitoon sekä kerrotaan miten sen tuloon pitää varautua.

Lisävirtaa isännöintiin -tilaisuuden järjestävät Isännöintiliitto ja Isännöinnin Auktorisointi ISA ry.

8:45 Ilmoittautuminen ja aamukahvit
9:15 Tervetuloa
toimitusjohtaja Tero Heikkilä, Isännöintiliitto
9:30 Osakehuoneistorekisteri (Asrek) pähkinänkuoressa
lakiasiantuntija, VT Jaana Sallmén, Isännöintiliitto
10:15 Mitä muutos tarkoittaa?

• Isännöintiyritys ja isännöitsijät: toimitatapojen uudistaminen ja ajankäytön tehostaminen
  • Isännöintijärjestelmät: valmiina muutokseen?
  • Asiakkaat: tarpeet asumisen palveluiden digitalisoimiselle

toimitusjohtaja Tero Heikkilä ja kehityspäällikkö Henrik Tuhkanen, Isännöintiliitto

11:15 Tapahtumakumppaneiden terveiset teemasta Asrek
11:30 Lounas
12:30 – 13:30 Valinnaiset klinikat:

• Tehoa sähköiseen asiointiin, taloyhtiökyselyihin ja asukasviestintään – Mutta miten?
  • Mitä ISA-auktorisointi ja auktorisoitu isännöitsijä -pätevyys tarkoittavat asiakkaalle, isännöitsijälle ja isännöintiyritykselle?
  • Tule ja kysy – ratkaisuja kiinteistöjuridiikan pulmiin

Asiantuntijat:

Tilaisuuden asiantuntijoina toimivat lakiasiantuntija Jaana Sallmén ja kehityspäällikkö Henrik Tuhkanen sekä toimitusjohtaja Tero Heikkilä Isännöintiliitosta.

Klinikat:

Klinikat ovat otsikon mukaisia keskustelutilaisuuksia. Osallistuja voi valita mieleisensä klinikan ja syventyä teemaan Isännöintiliiton asiantuntijan johdolla. Klinikat toteutuvat, mikäli osallistujia on vähintään 8 / klinikka.

Osallistumisehdot:

Tilaisuuksiin voivat osallistua Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunta, ISA-auktorisoitujen isännöintiyritysten henkilökunta sekä isännöitsijäyhdistysten jäsenet. Tilaisuuden hinta on 65 euroa + alv. Isännöintiliiton jäsenyritysten sekä ISA-auktorisoitujen isännöintiyritysten henkilökunnalle osallistuminen on maksutonta.

Tarjoilujen mitoittamisen vuoksi sitova ilmoittautuminen viimeistään maanantaina 17.9.

Muutokset mahdollisia.

Tapahtumakumppanit: