Asbesti- ja haitta-ainekartoitus pitää tehdä aina, kun remontoidaan ja puretaan rakenteita ennen 1994 valmistuneessa talossa. Asbestipurkutöiden jälkeen on tutkittava, ettei ilmassa ole asbestia. Mitä tämä käytännössä tarkoittaa taloyhtiöiden remonttien suunnittelussa? Talonrakennusalan asiantuntija kertoo webinaarissa tilaajan velvoitteista. Saat myös käytännön vinkkejä haitta-ainetutkimuksen tilaamiseen. Mitä eroa on sertifioidulla rakennusalan ammattilaisella ja sertifioimattomalla? Onko sertifiointi pakollista? Näihinkin kysymyksiin vastataan.

Saat webinaarissa vastaukset seuraaviin kysymyksiin:

• Saneeraushankkeeseen ryhtyvän velvoitteet asbestin ja muiden haitallisten aineiden johdosta
  • Haitta-ainetutkimuksen tilaaminen, kuka voi tehdä haitta-ainetutkimuksia
  • Mistä löydän sertifioidun ammattitaitoisen AHA-asiantuntijan? Tai märkätilojen vedeneristäjän?
  • Mitä hyötyä sertifikaatista on tilaajalle?
  • Mikä on Sertifikaattihaku.fi

Webinaarissa esiintyvät

Ville Wartiovaara, vastaava lakimies, Talonrakennusteollisuus ry (Rakennusalan työnantajien työmarkkina- ja edunvalvontajärjestö).

Ville on ollut mukana asbestilainsäädännön tekemisessä. Hän vastaa mm. työturvallisuusasioista (ml haitallisiin aineisiin liittyvät asiat) Talonrakennusteollisuus ry:ssä.

Jaana-Maria Juutila, tiimipäällikkö, henkilösertifiointi, Eurofis Expert Services Oy.

Rakentamisen sertifikaatit sertifioi luotettava, puolueeton taho, Eurofins Expert Services Oy.

Henkilösertifiointitoimintaa ohjaa alan parhaista asiantuntijoista koostuvat sertifikaattialue-kohtaiset ohjausryhmät. 6100 sertifioitua rakentamisen ammattilaista.

Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Osallistumisehdot:

Webinaariin voivat osallistua Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunta ja Isännöintiliiton paikallisyhdistysten henkilöjäsenet. Webinaariin ilmoittautumalla hyväksyt lomakkeelle täyttämiesi tietojen luovuttamisen Isännöintiliiton jäsenrekisteriin ja webinaarin kumppanille.

Webinaariin osallistuminen tapahtuu omalla tietokoneella. Linkki webinaariin toimitetaan osallistujille webinaaria edeltävänä päivänä. Webinaarin chattitoiminnolla pystyt esittämään asiantuntijalle mieltäsi askarruttavia kysymyksiä.

Tapahtumaan ilmoittautumalla hyväksyt yhteystietosi luovuttamisen webinaarin kumppanille ja Isännöintiliiton jäsenrekisteriin. Webinaarin kumppaniyritys vastaa webinaarissa esittämiensä tietojen oikeellisuudesta.

Webinaarin kumppanina: