Sähköiset ajoneuvot ovat täällä – miten varmistaa taloyhtiön paloturvallisuus? -webinaari

Sähköiset ajoneuvot, kuten sähköautot, sähköpyörät, tasapainolaudat ja sähköiset potkulaudat ovat yleistyneet vauhdilla. Sähköisiä ajoneuvoja tullaan näkemään enenevässä määrin myös taloyhtiöiden asunnoissa, pihoilla, varastoissa ja autohalleissa. Millaisia riskejä sähköiset liikkumavälineet voivat aiheuttaa taloyhtiön paloturvallisuudelle?

29.9.2021 järjestyssä Safetumin ja Isännöintiliiton webinaarissa käytiin läpi sähköisten ajoneuvojen tuomia paloturvallisuusriskejä ja ideoitiin sitä, miten isännöinti voisi ennakoimalla parantaa sähköpaloturvallisuutta.

Webinaari tarjosi vastauksia seuraaviin kysymyksiin:

• Millaisia tulipaloriskejä sähköisien ajoneuvojen ja niiden latauspisteiden lisääntyminen aiheuttavat?
  • Miten varmistaa sähköisen ajoneuvon latauspisteen paloturvallisuus ja lakisääteiset velvoitteet?
  • Miten sähköiset ajoneuvot ja latauspisteet tulisi huomioida taloyhtiön pelastussuunnitelmassa?

Lisäksi annettiin muutamia ideoita siihen, miten sähköautojen ja -laitteiden latauspisteiden paloturvallisuutta voitaisiin parantaa taloyhtiöissä.

Webinaarissa aiheesta oli kertomassa Safetumin toimitusjohtaja Teemu Kajava. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata täältä.

Vastaukset webinaarissa esitettyihin yleisökysymyksiin löydät täältä.