Webinaari: Mitä isännöitsijän pitää huomioida julkisivusaneerauksen suunnittelussa?

Julkisivuremontti on putkiremontin jälkeen taloyhtiön suurimpia remontteja. Myös julkisivuremontissa hyvin suunniteltu on puoliksi tehty ja tähän vaikuttaa suuresti tarkasti tehty urakkapyyntö.

Miten isännöitsijä voi luoda entistä paremman julkisivuremonttipyynnön ja miten tämä edesauttaa remontin onnistumista? Tähän aiheeseen pureuduttiin TEH-yhtiöiden ja Isännöintiliiton 5.4.2022 järjestetyssä webinaarissa.

Webinaarissa käsiteltäviä aiheita olivat:

• Millainen on hyvä julkisivuremontti?
  • Mikä on hyvän suunnitelman edellytys, jotta se kiinnostaa urakoitsijoita?
  • Rakentamisen realismi: Onko hanketta mahdollista toteuttaa suunnitelman mukaan urakoitsijan näkökulmasta?
  • Mitkä ovat puutteellisen suunnittelun mahdollisia seurauksia?
  • Mitä urakoitsijan näkökulmasta isännöitsijän pitäisi ottaa huomioon hankkeen kilpailuttamisessa?
  • Mikä vaikuttaa siihen, että tarjouspyyntöön saadaan riittävä määrä hyviä tarjouksia?

Aiheesta olivat keskustelemassa TEH-yhtiöiltä toimitusjohtaja Arto Unga ja hallintojohtaja Isko Toiviainen. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata itsellesi tästä.