Webinaari: Miten ennakoida hissin korjaustarpeita tekoälyn avulla?

KONEen älykkäässä kunnossapidossa hyödynnetään edistynyttä analytiikkaa, jonka avulla päästään paremmin käsiksi siihen, millaista huolenpitoa hissi tarvitsee ja milloin. Tekoälypohjaisen teknologian avulla voimme tunnistaa ja hoitaa vianaiheuttajia ennakoivasti. Samalla hissistä kerätty data helpottaa korjausten ja modernisaatioiden suunnittelua sekä hissin käytön ja kunnossapitotoimenpiteiden seurattavuutta.

23.11.2021 järjestetyssä KONE Hissit Oy:n ja Isännöintiliiton webinaarissa käytiin läpi taloyhtiöiden tyypillisimpiä hisseihin ja niiden kunnossapitoon ja vastuukysymyksiin liittyviä asioita. Webinaarissa pohdittiin myös, miten suunnitelmallisella ennakoivalla hissihuollolla voidaan varmistaa hissien kunto parhaalla mahdollisella tavalla – tämä luonnollisesti vastuullisesti ja kestävän kehityksen mukaisesti toteutettuna.

Webinaarissa tarjosi vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

• Miksi on järkevää ennakoida hissin korjaustarpeita tekoälyn avulla?
  • Mitä hyötyjä ennakoiva kunnossapito – tutummin KONE 24/7 Älykäs – pitää sisällään?
  • Mitä isännöitsijän ja hallitusten jäsenten pitäisi osata kertoa osakkaille kiinteistöjen ennakoivasta hissihuollosta?
  • Mitä kiinteistön haltijan pitää tietää hissien turvallisuusvaatimuksista ja vastuista?
  • Miten voi pienentää yhtä aikaa hiilijalanjälkeä ja kustannuksia?

Webinaarissa käytiin läpi myös asiakasesimerkkejä ennakoivasta hissien kunnossapidosta.

Webinaarissa aiheesta olivat kertomassa KONE Hissit Oy:n liiketoimintajohtaja Pasi Paukkonen sekä myyntipäällikkö, tiimipäällikkö Timi Peltomäki. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Vastaukset webinaarin yleisökysymyksiin löydät täältä.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata täältä.