Webinaari: Miten ennakoiva viemärihuolto helpottaa isännöinnin arkea?

Poissa silmistä, poissa mielestä – ei hyvä! Viemäreiden toiminnallisuus mielletään usein itsestään selväksi asiaksi. Viemärit eivät kuitenkaan kestä ikuisesti, eivätkä toimi huoltamatta.

Viemärit tulee huuhdella ja kuvata säännöllisin väliajoin. Huuhtelulla varmistamme viemäreiden parhaan mahdollisen toimivuuden ja kuvaamalla todennetaan, että viemärit ovat teknisesti toimintakunnossa eivätkä esimerkiksi tiivisteet ole vaurioituneet. Pahimmillaan toimimattomat viemärit aiheuttavat kalliita vesivahinkoja, mutta säännöllisellä ennakoivalla huollolla varmistetaan viemäreiden toiminta ja taloyhtiö voi reagoida ajoissa tarvittaviin huolto- ja korjaustöihin

Deleten ja Isännöintiliiton 13.10.2021 järjestetyssä webinaarissa käytiin läpi taloyhtiöiden tyypillisimpiä viemäri- ja erotinhuollon haasteita ja pohdittiin, miten suunnitelmallisella ennakoivalla viemärihuollolla voidaan varmistaa viemäreiden toiminnallinen ja rakenteellinen kunto.

Webinaari tarjosi vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

• Miksi ennakoiva viemärihuolto on paikallaan?
  • Mitä viemärihuolto pitää sisällään?
  • Mitä isännöinnin pitäisi osata kertoa hallituksille kiinteistöjen ennakoivasta viemärihuollosta?
  • Miten tehdä hyvä tarjouspyyntö viemärihuollosta?
  • Miten isännöitsijä pystyy hyödyntämään viemärikuvausraportteja?
  • Viemärihuollon tsekkilista isännöinnille

Webinaarissa käytiin läpi myös asiakasesimerkkejä ennakoivasta viemärihuollosta.

Webinaarissa aiheesta oli kertomassa Deleten Finland Oy:n asiakkuuspäällikkö Teemu Pohjanoksa. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata täältä.