Webinaari: Miten taloyhtiö hyötyy viemärisukituksesta ja mihin korjaustarpeisiin se parhaiten soveltuu?

17.3.2022 järjestetyssä Isännöintiliiton ja PICOTEn webinaarissa käytiin läpi eri ikäkausien viemärijärjestelmiä ja niiden korjausratkaisuja.

Kiinteistöjen ikääntyessä taloyhtiöiden korjausvelka kasvaa vuosi vuodelta. Taloyhtiön kilpajuoksu ikääntymistä vastaan on saneerata ja uudistaa kiinteistöä, jotta ylläpito ja tarvittavat korjaushankkeet voidaan suorittaa yhtiön kukkarolle sopivalla aikavälillä. Voidaanko sukittamalla huojentaa taloyhtiön korjaustaakkaa? Minkälaisissa korjaushankkeissa ja minkä ikäisissä kiinteistöissä viemäreiden sukitusta voidaan hyödyntää?

Webinaarissa vastattiin muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Mitä viemärisukitus käytännössä tarkoittaa?
  • Mitä viemäreitä voidaan saneerata sukittamalla?
  • Mitkä ovat sukittamisen suurimmat hyödyt? Webinaarissa käytiin läpi eri ikäkausien viemärijärjestelmiä ja niiden korjausratkaisuja.

Käytännön esimerkkien avulla esiteltiin 50-80-luvun viemärijärjestelmiä, niiden tyypillisiä ongelmakohtia ja kuinka nämä ratkaistaan.

Aiheesta olivat kertomassa Joonas Sorvisto, joka 14-vuoden kokemuksellaan johtaa PICOTEn koko tuotantoa ja Mikko Saarijärvi, jolla on 15-vuoden kokemus alalta, niin sukitusurakoinnin, -suunnittelun kuin -valvonnan puolelta. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata itsellesi täältä.