Tapahtumatuottaja Inka Kovanen: ”Tapahtumien arvo syntyy timanttisesta asiasisällöstä ja onnistuneista kohtaamisista”

Isännöintiliiton tapahtumatuotanto sai lisävahvistuksia Inka Kovasesta, joka aloitti 15.3. tapahtumatuottajana. Inka tuli Isännöintiliittoon Alma Talentilta, jossa hän on viimeisen kahden vuoden ajan koordinoinut yritysseminaareja ja -koulutuksia. Tätä ennen hän on ollut mukana tekemässä myös kumppanitapahtumia. Jo Alman aikana tekemisen tavoitteena oli auttaa asiantuntijoita menestymään ja kehittämään itseään ammattilaisina.

– Tykkään olla mukana tekemässä tapahtumia, joiden tarkoituksena on ammatillinen kehittyminen. Nykyajan työmaailmassa on pakko kehittää itseään jatkuvasti ja olla perillä oman alan viimeisimmissä käänteissä. Toisaalta aikaa kouluttautumiseen on vähän ja ihmisten odotukset ovat korkealla, Inka kertoo.

Ammatillisen kehittymisen lisäksi Isännöintiliiton tapahtumien tärkeää antia ovat kohtaamiset niin kollegoiden kuin yhteistyökumppaneiden kanssa. Merkityksellisestä verkostoitumisesta hyötyvät kaikki osapuolet.

– Olen innoissani, että pääsen työskentelemään Palveluverkosto-yritysten kanssa. Tapahtumista tulee moniulotteisia ja kiinnostavia kun niitä ideoidaan yhdessä. Tapahtumien jälkeen on aina hienoa kuulla, kun palveluntarjoaja ja asiakas ovat löytäneet toisensa ja tapaamiset ovat olleet antoisia.

Vaikka tapahtumien ja koulutusten tärkein tehtävä onkin tiedonsaanti ja ammatillinen verkostoituminen, ei myöskään hauskanpitoa tarvitse unohtaa, Inka vinkkaa. Millainen sitten on Inkan mielestä onnistunut tapahtuma.

– Onnistuneessa tapahtumassa kaikki palaset loksahtavat paikoilleen. Lämminhenkinen asiakaspalvelu ja käytännönjärjestelyiden sujuvuus luovat tapahtumalle pohjan. Timanttinen asiasisältö ja hedelmälliset kohtaamiset antavat osallistumiselle arvon. Onnistunut tapahtuma pysyy mielessä pitkään ja sen ammatillinen anti konkretisoituu omassa työssä.