Verisure: Yhdeksän vinkkiä yrityksen työturvallisuuteen

Huollettu ja ajanmukainen sammutuskalusto on tarpeen joka yrityksessä.

Tulipalo tai murto yrityksen tiloissa voi vaikuttaa vakavasti työntekijöiden turvallisuuteen ja turvallisuudentunteeseen. Se voi myös pahimmillaan lamauttaa yrityksen toiminnan päiviksi tai jopa kuukausiksi. Tässä turvayritys Verisuren vinkit yrityksesi palo- ja murtoturvan parantamiseksi:

1. Varmista, että kylmä- ja sähkölaitteet on huollettu. Korjauta rikkoutuneet laitteet ammattilaisilla.
  2. Huolehdi kuumien laitteiden ja palavien materiaalien välisestä varoetäisyydestä.
  3. Varmista, että palosammuttimet on huollettu ja tarkastettu. Onhan sammutuspeitteitä tiloissa riittävä määrä helposti saatavilla?
  4. Varmista, että ohjeet hätätilanteiden varalta ovat esillä ja että ne käydään läpi henkilökunnan kanssa.
  5. Onhan yrityksen tiloissa riittävästi palovaroittimia? Valvotut palohälytysjärjestelmät on liitetty hälytyskeskuksen valvontaan. Jos palo syttyy, ne ilmoittavat savusta päivystäjälle, joka välittää tiedon palokunnalle. Tästä on hyötyä erityisesti silloin, jos tulipalo syttyy tilojen ollessa tyhjillään.
  6. Huolehdi, ettei poistumisreiteillä säilytetä tavaraa. Poistumisteiden ovet eivät saa olla takalukossa.
  7. Ovathan avaimet tallella? Lukot kannattaa sarjoittaa uudelleen, jos yrityksen avaimien sijainnista ei ole varmuutta.
  8. Suomessa liiketiloihin tehdään noin 10 murtoa päivässä. Murtohälytysjärjestelmä ehkäisee murtoja jo ennalta.
  9. Henkilöstön turvallisuuden lisäämiseksi voit hankkia hiljaisen hätäkutsupainikkeen, jota painamalla saa yhteyden hälytyskeskukseen ja tarvittavan avun paikalle.

Kirjoittaja: Harri Siikala, Sales Manager, Verisure Oy
Verisure Oy tarjoaa ammattimaisesti valvottuja murto-, palo- ja vuotohälytysjärjestelmiä koteihin ja pienyrityksiin. Verisure on tapahtumakumppanina Isännöintiliiton Lisävirtaa isännöintiin -kiertueella.