Webinaari: Huonekohtainen lämmitysdata isännöitsijän apuna

Lämpökustannusten kurissa pitäminen on sekä osakkaan että taloyhtiön etu. Miten tietää, miten huoneistoja todellisuudessa taloyhtiössä lämmitetään? Miten lämmitykseen liittyviä ongelmia, kuten jumiutuneita venttiilejä tai auki unohtuneita ikkunoita voisi havaita jo ennen kuin osakas ottaa yhteyttä isännöitsijään tai huoltoon?

30.3.2022 järjestetyssä Isännöintiliiton ja Wattisen webinaarissa pureuduttiin datan käyttöön lämmityksen seurannassa, hallinnassa ja raportoinnissa. Webinaarissa kerrottiin myös, miten datan avulla voi ennakoida lämmityksen mahdollisia haasteita ja vähentää näin esimerkiksi turhia huoltokäyntejä.

Webinaarissa vastattiin muun muassa seuraaviin kysymyksiin:

• Miksi on tärkeää, että lämmityksestä saadaan dataa?
  • Mitä dataa lämmityksestä pystytään keräämään?
  • Mitä käytännön hyötyä datasta on ammattilaiselle, kuten isännöinnille tai huoltoyhtiölle?

Webinaarissa kerrottiin elävän elämän esimerkki lämmityksen haasteiden korjaamisesta datan avulla. Webinaarissa käytiin myös läpi, millaisia selkeitä, lämmitystä havainnollistavia raportteja on mahdollista saada ulos. Näitä raportteja on mahdollista hyödyntää esimerkiksi hallituksen kokouksessa tai yhtiökokouksessa.

Lopuksi näytettiin demo Wattisen hallintapaneelista ja sen reaaliaikaisesta näkymästä isännöitsijälle taloyhtiön lämmityksen tilaan.

Aiheesta olivat kertomassa liiketoimintajohtaja Mikko Lietsalmi ja lämmitysasiantuntija Markku Salmela Wattiselta. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata itsellesi täältä.