Webinaari: Uusi pelastuslaki 2024: Vastuu asuntojen palovaroittimista siirtyy taloyhtiöille

Isännöintiliiton ja FSM Oy:n 18.4.2023 järjestetyssä webinaarissa kerrottiin uudesta lakimuutoksesta, jonka myötä vastuu asuntojen palovaroittimista siirtyy taloyhtiöille. Vuodesta 2024 alkaen siirtymäaikaa on pari vuotta, joten asia on pian ajankohtainen isännöitsijän pöydällä. Webinaarissa vastattiin seuraaviin kysymyksiin:

• Mitä nykyinen laki velvoittaa palovaroittimiin liittyen?
  • Mikä muuttuu lakimuutoksen myötä?
  • Mitä lakimuutos tarkoittaa isännöinnille ja taloyhtiöille ja miten ennakoida muutosta?
  • Miten lakimuutos vaikuttaa eri ikäisiin ja erilaisiin taloyhtiöihin?

Webinaarissa esiteltiin myös erilaisia paloturvallisuuden ratkaisumalleja ja niiden hyötyjä. Webinaarin tarjosi vinkkejä palovaroittimien hankintaan, käyttöön ja uusien teknologioiden tuomiin ominaisuuksiin.

Webinaarissa aiheesta oli kertomassa liiketoimintajohtaja Panu Savela FSM Oy:stä. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Webinaarin esitysmateriaalin voit ladata itsellesi tästä.