Laki & järjestys -koulutuksen ohjelma 2023

Torstai 8.6.2023

10:45-11:30  Lippujen jako satamassa Matkatavarat voi viedä heti lukittuun säilöön kokouskannelle (kokousosasto, kansi 6)

11:15-12:30  Lounas laivalla (Grande Buffet, kansi 6)

11:15-12:30  Isännöintiliiton jäsenpalveluiden esittelyä, kahvit ja jälkiruoka (kokousosasto, kansi 6)

12:30-12:40  Tervetuloa seminaariin (kokousosasto, kansi 6)

Toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva, Isännöintiliitto ja asiamies Antti Kumpulainen, Isännöinnin Auktorisointi ISA ry

12:40-12:45  Tapahtumakumppaneiden edustajien ja Isännöintiliiton väen esittelyt (kokousosasto, kansi 6)

12:45-13:00  Asumisen häiriötilanteet: isännöinnin kokemuksia (kokousosasto, kansi 6)

Tavaraa lattiasta kattoon, huoneisto siivoton tai pilvenpolttoa naapurissa. Millaisiin asumisen häiriötilanteisiin isännöinti törmää ja miten kannattaa toimia?

Toimitusjohtaja Pia Rauvanto, Isännöinti Taimi Oy

13:00-14:00  Hallintaanoton kynnyksellä (kokousosasto, kansi 6)

Häiriöt huoneistossa ja kiinteistössä. Mikä riittää hallintaanottooon ja mikä ei? Esimerkkejä: Missä tilanteissa hallintaanottoa voi käyttää?

Asianajaja, varatuomari Aki Rosén, Kuhanen, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy

14:00-14:30  Kahvitaukoja pientä purtavaa, aikaa kohdata muita seminaariosallistujia ja tapahtumakumppaneiden
edustajia
(kokousosasto, kansi 6)

14:30-15:30  Ratkaisuja riitatilanteisiin taloyhtiössä -paneeli (kokousosasto, kansi 6)

Tapauksia tosielämästä. Mitä riitojen ratkaisemisessa on hyvä ottaa huomioon? Miten riitoja voisi ennaltaehkäistä? Mikä on isännöinnin rooli? Mitä tarkoittaa sovitteleva työote ja miten sitä voisi hyödyntää?

Aihetta alustaa Hankepäällikkö Kethlin Lörincz, Naapuruussovittelun keskus. Paneelissa: Isännöitsijä Anne Såg, Noste Isännöinti Oy, Isännöitsijä Timo Antila, Tampereen Ammatti-isännöitsijät Oy ja Hankepäällikkö Kethlin Lörincz, Naapuruussovittelun keskus. Paneelin moderoi Asiakkuusjohtaja Aki Salo, Isännöintiliitto.

15:30-16:00  Juridiikan ajankohtaiset puolessa tunnissa (kokousosasto, kansi 6)

Johtava lakiasiantuntija Jenni Valkama, Isännöintiliitto

16:00-16:30  Majoittuminen hytteihin

16:30-19:00  Tapahtumakumppaneihin tutustumista rastien muodossa, illan aloitus ja lasi kuohuvaa (Starlight-yökerho, kansi 7)

Rasteilla on Beach Party -teema, joten pue halutessasi rasteille päällesi kesäinen havaiji-paitasi tai kukkamekkosi sekä kesähattusi, lippiksesi tai muut kesäiset asusteesi!

Kaikkien rasteille osallistuneiden kesken arvotaan yksi 500 € hotellilahjakortti perjantain illan aloituksessa!

19:00-20:30  Vapaata verkostoitumista tapahtumakumppaneiden ja kollegoiden kanssa

20:30-  À la carte -illallinen (Grande Buffet, käynti Promenaden päädystä Sea Pubin edestä kannelta 7)

Perjantai 9.6.2023

7:00-9:30  Meriaamiainen

10:00-10:02 Tervetuloa toiseen seminaaripäivään (Huom! Starlight-yökerho, kansi 7)

Asiakkuusjohtaja Aki Salo, Isännöintiliitto

10:02-10:32 Muutostyöt: osakkaan oikeudet, velvollisuudet ja vastuu (Starlight-yökerho, kansi 7)

Osakkaan muutostyöoikeus: missä raja menee? Riittääkö ilmoitus vai tarvitaanko lupa? Mitä taloyhtiö voi kieltää? Mitä ehtoja taloyhtiö voi asettaa? Tarvitaanko rakennuslupa? Muutostyöoikeus huoneiston ulkopuolelle, kun tehdään esteettömyystoimenpiteitä.

Lakiasiantuntija Juho Heino, Isännöintiliitto

10:32-11:02 Tyypilliset virheet muutostöissä ja niiden ennakointi (Starlight-yökerho, kansi 7)

Saako laattojen päälle laatoittaa ja mitä siitä seuraa? Miten toimitaan, jos osakasmuutostyön yhteydessä rakenteista löytyy kosteutta? Puheenvuorossa käsitellään näitä ja muita tyypillisiä tilanteita.

Kunnossapidon asiantuntija Jari Halonen, Kupitas Oy

11:02-11:22 Sujuva yhteistyö valvojan kanssa

Miten muutostöitä valvotaan? Millaisia tapauksia valvotaan? Milloin valvonta on tarpeen?

Myyntijohtaja, tekninen isännöitsijä Niko Vakkuri, Suomen Tekninen Isännöinti Oy

11:22-15:45 Tapahtumakumppaneiden järjestämää ohjelmaa Tukholmassa

Nimikylttisi yläkulmassa lukee, mihin ohjelmaan olet ilmoittautunut mukaan. Bussi Drottningholmin lounasristeilylle lähtee klo 11.30. Muihin ohjelmiin bussit lähtevät klo 11.45-12.00.

Lisätietoa Tukholman ohjelmista löydät täältä. Täältä löydät myös tiedon, mihin ohjelmaan olet ilmoittautunut.

16:15-17:15  Oikeustapauksia aamupäivän aiheista (Starlight-yökerho, kansi 7)

Lakineuvonnan kiinnostavimmat kysymykset ja vastaukset

Lakimies, varatuomari Hanna Vieruaho, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy

17:15-19:00  Vapaata verkostoitumista tapahtumakumppaneiden ja kollegoiden kanssa

19:00-19:40  Illan aloitus, musavisa, arvonnat ja maljan nosto (New York Club, kansi 13)

19:45-  Buffet-illallinen (Grande Buffet, käynti Grande Buffetin pääovista kannelta 6. Laki & järjestys -seminaarin osallistujien ei tarvitse jonottaa buffetin sisäänpääsyjonossa, vaan voitte kävellä buffetin läpi suoraan perään meille varatulle ruokailualueelle verhojen taakse.)

Lauantai 10.6.2023

7:30-10:00  Meriaamiainen

10:30  Laiva saapuu satamaan

Ajat paikallisia. Muutokset mahdollisia.