Laki & järjestys -koulutusristeilyn ohjelma 2024

Torstai 6.6.2024

10:45-11:30  Lippujen jako satamassa Matkatavarat voi viedä heti lukittuun säilöön kokouskannelle (kokousosasto, kansi 6)

11:30-12:30  Lounas laivalla (Grande Buffet, kansi 6)

12:00-12:30 Drive in -pikalakiklinikka (kokousosasto, kansi 6)

12:00-14:30  Drive in -stressiklinikka (kokousosasto, kansi 6)

Tule purkamaan mieltäsi painava asia tai työtilanne, stressiklinikalle voit jättää murheesi! Voit myös kysyä ammattilaiselta apua työhön liittyvässä pulmassa tai haluatko vahvistaa omia vahvuuksiasi? Tervetuloa Drive in -stressiklinikalle!

12:30-12:45  Tervetuloa seminaariin ja tapahtumakumppaneiden esittelyt (kokousosasto, kansi 6)

Isännöintiliitto ja tapahtumakumppaneiden edustajat

12:45-13:00  Hyvä (paha?) eettinen neuvosto – tapausesimerkkejä ja tilannekatsaus

Eettinen neuvosto on bussin päätepysäkki, jo sitä ennen moni asia on mennyt väärille urille, kuten esimerkiksi reklamaation hoitaminen. Puheenvuorossa käydään läpi minkälaisia tapauksia neuvostoon on tullut ja mitä niistä voidaan kertoa. Tällä hälvennetään pelkoja eettistä neuvostoa kohtaan. / Johtava lakiasiantuntija Jenni Valkama, Isännöintiliitto

13:00-13:30  Kehittävä niskaote asiakaspalautteisiin

Toimiva reklamaatioprosessi on kuin takuu siitä, että reklamaatiot tulevat hoidettua niin, etteivät asiat mene lopullisesti solmuun. Hyvin tehty ja suunniteltu reklamaatioprosessi on yrityksen parhaaksi. / Kehitysjohtaja Reetta Yrttimaa Isännöintiliitto

13:30-13:55  Toimivan asiakirjahallinnan elinkaari

Miten pitää paperit järjestyksessä? Miksi pitää arkistoida ja dokumentoida? Mitä etua reklamaatiotapauksessa on hyvästä asiakirjojen hallinnasta? / Lakiasiantuntija Sara Rintamo, Isännöintiliitto.

14:00-14:35  Kahvitauko ja pientä purtavaa, aikaa kohdata muita seminaariosallistujia ja tapahtumakumppaneiden
edustajia (kokousosasto, kansi 6)

14:00-14:35 Drive in -pikalakiklinikka ja Drive in -stressinhallintaklinikka

Onko mielessäsi lyhyt ja selkeä lakiasia, jota haluat kysyä lakimieheltä? Nyt siihen on mahdollisuus! Drive in -periaatteella toimiva pikalakiklinikka päivystää iltapäivällä risteilyllä. Tule kysymään mieleesi tulleita lakikysymyksiä. Samaan aikaan päivystää myös stressiklinikka, josta voit kysyä työnohjauskysymyksiä sekä stressinhallintakysymyksiä!

14:35-14.55:  Vuorovaikutus reklamaatiossa – keinoja onnistua paremmin

Voiko valituksen kääntää tyytyväisyydeksi? Hyvillä vuorovaikutustaidoilla on iso merkitys haastavassa asiakastilanteessa. / Maarit Slätis, Find Your Mind Työhyvinvointipalvelut

14:55-15:15  Haastavat vuorovaikutusasetelmat ja tunnelatautuneiden tilanteiden käsittely

Asiakas huutaa, isännöitsijä huutaa, kaikki huutavat – tunnetaitoja voi ja kannattaa treenata! /Mervi Männikkö, MerDeco Työnohjauspalvelut

15:15-16:00  Oikeusbattle

Kuka on sanoo mitäkin ja millä perusteluilla sanoo olevansa oikeassa, kun taloyhtiö, osakas ja rakennuttaja ovat eri mieltä?

Mukana keskustelemassa asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy:n edustaja, Kiinteistölakimiehen edustaja sekä Isännöintiliiton lakiasiantuntija.

16:00-16:30  Majoittuminen hytteihin

16:30-19:00  Festarit käynnistyvät! Tapahtumakumppaneihin tutustumista rastien muodossa, illan aloitus ja lasi kuohuvaa (Starlight-yökerho, kansi 7)

Rasteilla on festarit-teema, joten pue halutessasi rasteille päällesi festareille sopiva asu! Olit menossa sitten Woodstockiin, Flowhun, Tuskaan, Tangomarkkinoille tai Kaustisen kansanmusiikkifestareille, risteilyllä saat päästää musiikkifaniutesi valloilleen asun muodossa!

Kaikkien rasteille osallistuneiden kesken arvotaan yksi 500 € hotellilahjakortti perjantain illan aloituksessa!

19:00-20:30  Vapaata verkostoitumista tapahtumakumppaneiden ja kollegoiden kanssa

20:30-  3 ruokalajin à la carte -illallinen ruokajuomineen (Grande Buffet, käynti Promenaden päädystä Sea Pubin edestä kannelta 7)

Illallisen jälkeen kannattaa siirtyä Starlight-yökerhoon. Siellä tapaat varmasti muitakin seminaariosallistujia ja pääset jatkamaan iltaa mukavassa seurassa!

Perjantai 7.6.2024

7:00-9:30  Meriaamiainen

Tervetuloa toiseen seminaaripäivään! (Huom! Starlight-yökerho, kansi 7)

10:00-10:20  Yhtiökokoukset HTJ:n jälkeen – kokemukset keväältä ja opit jatkoon (Starlight-yökerho, kansi 7)

Miten HTJ vaikutti kevään yhtiökokouksiin? Mikä oli kipupiste? / Kehityspäällikkö Ira Tenhunen, Isännöintiliitto

10:20-10:50  Juridiikan ajankohtaiset puolessa tunnissa

Aiheina muun muassa ISE-ehdot ja asunto-osakeyhtiölain päivittäminen. / Johtava lakiasiantuntija Jenni Valkama, Isännöintiliitto

10:50-11:20  Maalämpöremonttien sudenkuopat – näin vältät virheet

Erilaiset maalämmön kannattavuusennusteet? Milloin lämpökaivot syövät toisiltaan? Kaivojen yksilöerot? Maalämmölle otolliset ja vähemmän otolliset rakennuksen lähtötiedot? / Sami Seuna, DI, energia-asiantuntija,  Tampereen kaupungin omistama Ekokumppanit Oy

11:30-15:45  Tapahtumakumppaneiden järjestämää ohjelmaa Tukholmassa

16:15-17:15  Case-kokoelma: Taloyhtiö vs. osakas – tosielämän valkoisen ja mustan välissä (Starlight-yökerho, kansi 7)

Asianajaja Hanna Vieruaho, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy

17:15-19:00  Vapaata verkostoitumista tapahtumakumppaneiden ja kollegoiden kanssa. Aikaa käydä esim. tax freessä.

19:00-19:40  Illan aloitus, musavisa, arvonnat ja maljan nosto (New York Club & Lounge, kansi 13)

19:45-  Buffet-illallinen (Grande Buffet, kansi 6)

Illallisen jälkeen löydät muita seminaariosallistujia varmasti Promenaden eri baareista ja ravintoloista, kuten Sea Pubista sekä Bon Vivant, Wine Bar & Shopista. Karaokesta nauttivat ja karaokea laulavat seminaariosallistujat löydät alkuillasta New York Club & Loungesta. Loppuillasta tapaat seminaariosallistujia varmasti Starlight-yökerhossa sekä myöhemmin New York Club & Loungessa.

Lauantai 8.6.2024

7:30-10:00  Meriaamiainen

Aamulla ehdit käydä vielä tax freessä hakemassa vaikkapa tuliaiset!

10:30  Laiva saapuu satamaan

Ajat paikallisia. Muutokset mahdollisia.

Takaisin tapahtuman sivulle

Ilmoittaudu mukaan koulutukseen täällä