Webinaari: Kerrostalon keskitetyn poistoilmanvaihdon haasteet ja niiden taklaaminen kustannustehokkaasti

Kerrostalon koneellinen keskitetty poistoilmanvaihto on suurin syy taloyhtiöiden alipaine-, ilmanvaihto- ja sisäilmaongelmiin. Kerrostalojen keskitettyä poistoilmanvaihtoa yhdistää usein heikko energiatehokkuus sekä se, että ilmanvaihtoa ei kyetä ohjaamaan tarpeenmukaisesti. Kun asia aletaan korjata, useimmiten ilmanvaihdon korjaus- ja saneeraustoimenpiteiden kannattavuutta tai takaisinmaksuaikaa ei myöskään määritetä.

14.6.2023 järjestetyssä Isännöintiliiton ja Ilmastointitohtorien webinaarissa kerrottiin käytännön esimerkkien kautta, miten:

• korvausilman vetoisuus saadaan hallintaan
  • mitä liiallinen alipaine aiheuttaa rakenteille
  • miten siirtoilman vaikuttaa ilmanvaihtoon
  • millainen takaisinmaksuaika poistoilmakoneen saneerauksella keskimäärin on

Lisäksi kerrottiin, mitä ilmanvaihtokartoituksessa tehdään, jotta ilmanvaihdon haasteet saataisiin taklattua kustannustehokkaasti.

Aiheesta olivat kertomassa ilmanvaihdon asiantuntuja ja myyntijohtaja Tomi Luomaluhta sekä ilmanvaihdon asiantuntija ja myyntipäällikkö Toni Uusi-Laitila Ilmastointitohtoreista.  Webinaarin moderoi asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta.

Esitysmateriaalin voit ladata itsellesi täältä.