Webinaari: Energiaremontin onnistunut läpivienti: ARA-tuet ja tärpit isännöitsijälle

Energiakulut muodostavat merkittävän osan taloyhtiöiden hoitokuluista, joten eri energiatehostamisen toimenpiteillä voidaan saavuttaa merkittäviä säästöjä taloyhtiön kokonaiskustannuksissa. ARAn myöntämällä energia-avustuksella taloyhtiö voi saada paljon helpotusta hankkeen kustannuksiin.

Erilaiset energiatehostamishankkeet vaativat erityisosaamista sekä monialaista asiantuntijuutta. ARA-tukihakemukset ja E-lukulaskenta tuovat hankkeisiin omat mausteensa.

Isännöintiliiton ja Swecon 16.5.2023 järjestämässä webinaarissa käytiin ymmärrettävästi läpi energiaremontin läpivienti isännöitsijän näkökulmasta. Webinaarissa tarjottiin vastauksia mm. seuraaviin kysymyksiin:

• energiahankkeen vaiheet
  • mitä isännöitsijän on huomioitava eri hanketyypeissä
  • mitä selvityksiä ja liitteitä ARA-hakemuksiin tarvitaan

Lisäksi webinaarista sai mukaan tärkeät isännöitsijän tärpit eli mitä pitää ottaa huomioon energiaremontin eri vaiheissa, jotta lopputulos on mahdollisimman onnistunut.

Webinaarin aiheesta olivat kertomassa yksikönjohtaja Panu Lallukka Swecolta ja toimitusjohtaja Sami Asujamaa 10+ Isännöinnistä. Webinaarin moderoi Isännöintiliiton asiakkuusjohtaja Aki Salo.

Esitysmateriaalin voit ladata itsellesi täältä.

Webinaarin tallenteen voit katsoa täällä.