Energia-avustusta tänä vuonna alkaneisiin töihin haettava 30.6.2020 mennessä

Taloyhtiöiden energia-avustuksia on alkuvuoden ajan voinut poikkeuksellisesti hakea jo alkaneisiin töihin, jos työt ovat alkaneet 1.1.2020 jälkeen. Poikkeusaika päättyy 30.6.2020, ja sen jälkeen avustushakemus pitää toimittaa ennen töiden aloittamista.

Taloyhtiö voi saada energia-avustusta vain kerran, joten energiakorjauksia kannattaa tehdä mahdollisimman paljon kerralla.

Tutustu ARAn ohjeisiin siitä, mihin avustusta voi saada ja miten avustusta haetaan.

Isännöintiliitto kommentoi keskiviikkona valtion lisätalousarvioesitystä, jossa energia-avustuksille esitetään 20 miljoonan euron lisämäärärahaa. Isännöintiliiton mielestä taloyhtiöiden energiatehokkuuteen ja energiaremontteihin pitää panostaa pitkäjänteisesti ja useilla eri tavoilla.