Markkinointia ja isännöintiä

Iljan Isännöintikeskus Oy kasvaa ja näyttää sen. Yrittäjä Ilja Knuutinen haluaa nostaa alan arvostusta.

Kuopiolaisen Ilja Knuutisen tavoite oli palkata yritykseensä yksi henkilö vuonna 2020. Nyt Iljan Isännöinti- keskus Oy:llä on neljä vakituista työnteki-jää ja yksi harjoittelija kahdessa toimipisteessä. Knuutinen perusti yrityksensä syksyllä 2019, ja vuoden 2020 alussa Iljan isännöintikeskus teki liiketoimintakaupan iisalmelaisen Isännöintipalvelu Pekka Ryhänen Oy:n kanssa.

– Yrityksen strategiassa Iisalmi oli mukana, koska se on itsellenikin tuttu seutu. Siellä asiakaskunnassa on sellaisia kehittämistarpeita, joihin voimme vastata, esimerkiksi taloyhtiöiden vieminen sähköiseen maailmaan, Knuutinen kertoo.

Yrittäjyydestä huolimatta 33-vuotiaan Knuutisen arki pysyy tasapainossa työn  ja viisilapsisen uusioperheen välillä.

– Jos teen pitkän päivän, se on omasta

halusta. Eilen tiistaina kävimme laskettele-massa lasten kanssa. Se on vain ajan-hallintakysymys, Knuutinen toteaa.

Kasvuyrityksen kuvaan sopii, että se markkinoi itseään myös Instagramissa. Yritystili syntyi, kun Knuutisen sisustusalan yrittäjäsisko tempaisi häneltä puhelimen ja näin lempeästi pakotti Knuutisen luomaan yritysprofiilin.

– Sillä saa hyvää näkyvyyttä asiakkaisiin ja kumppaneihin päin. Haluamme tuoda esiin omaa työtämme ja nostaa alan arvos-tusta kertomalla, mitä teemme ja miksi.

Teksti Kirsi Salo
Kuva Petri Jauhiainen