Pääkirjoitus: Vastaus löytyy kysymällä

Ensimmäisten kolmen kuukauteni aikana Isännöintiliitossa olen saanut tavata ison määrän ihmisiä ympäri Suomen ja käynyt lukemattomia keskusteluja siitä, mitä meiltä odotetaan.

On ihanaa huomata, että Isännöinti­liiton tarkoitus kiinnostaa laajasti. Syksyiseen strate­giakyselyymme tuli paljon huolella mietittyä avopa-lau­­tetta, ja olen entistä vakuuttuneempi, että uutta strategiaa on kannattanut lähteä rakentamaan nimenomaan jäseniä kuuntelemalla. Näin haemme suunnan, joka on sopivasti uusi eikä silti kokonaan uusi.

Isännöintiliitto on edelleen tiellä, jolle se perustettiin viisitoista vuotta sitten: tehtävämme on edustaa koko sitä organisaatiota, joka isännöintipalvelun tuottaa. Mutta siinä ohessa pitää myös nostaa isännöitsijän arvostusta ja ammatti-identi­teettiä – kantaahan isännöitsijä pääosan vastuusta ja yrityksen imagosta, vaikka palvelun tuottaakin tiimi.

Linjoja vedetään kevään aikana, mutta uusi vire Isännöintiliiton toiminnassa on jo alkanut esimerkiksi yhteistyöllä Kiinteistöliiton kanssa ja aktivoimalla paikallista toimintaa lähellä jäseniä. Juhla­vuoden teemana on ollut yhteistyö, ja se varmasti jääkin entistä korostuneempaan rooliin.

Teksti: Mia Koro-Kanerva