Hyvä asiakassuhde kestää myös kolhuja Hyvä asiakassuhde kestää myös kolhuja Blogi 3.6.2025 Isännöinnin eettisen neuvoston ratkaisuista puhuttaessa saattaa tuntua, että asiakkaat tekevät pieneltäkin kuulostavista asioista lausuntopyyntöjä. Voiko meidänkin asiakkaamme pyytää inhimillisestä virheestä tai unohduksesta lausuntoa eettiseltä neuvostolta?...
”Miksi pitää Pridestä huudella?” ”Miksi pitää Pridestä huudella?” Blogi 2.6.2025 Olemme saaneet vuosien varrella runsaasti palautetta yhdenvertaisuustyöstä, syrjimättömyyden esillä pitämisestä ja Prideen osallistumisesta. Miksi ihmeessä Isännöintiliiton pitää olla mukana ja miten ihmeessä mikään näistä teemoista...
Isännöintiliitto marssii kesällä syrjimättömyyden puolesta Helsinki Pridessa Isännöintiliitto marssii kesällä syrjimättömyyden puolesta Helsinki Pridessa Yleinen 20.5.2025 Yhdenvertaisuuden ja syrjimättömyyden esiin nostaminen on yksi Isännöintiliiton vastuullisuustyön osa-alueista ja tärkeistä teemoista. Kesällä Isännöintiliitto marssii Helsinki Priden kulkueessa - ja kutsuu myös jäsenyrityksensä mukaan.
Aki Salo vastaamaan myös Isännöintiliiton vastuullisuusasioista Aki Salo vastaamaan myös Isännöintiliiton vastuullisuusasioista Yleinen 19.3.2025 Aki Salo on nimitetty Isännöintiliiton asiakkuus- ja vastuullisuusjohtajaksi. "Isännöintiyrityksillä on hieno mahdollisuus tehdä merkittäviä vastuullisuustekoja koko Suomen hyväksi ja tässä haluamme tukea jäsenyrityksiämme", sanoo Salo.
Rasismi taloyhtiössä jää usein pimentoon Rasismi taloyhtiössä jää usein pimentoon Blogi 17.3.2025 ”Osakkeita ei saa myydä ulkomaalaisille tai mustalaisille.” Tällaisen muotoilun olen nähnyt kaverini itäsuomalaisen taloyhtiön yhtiöjärjestyksessä, eikä kyseessä ollut ikivanha talo, vaan taloyhtiö ja kyseinen yhtiöjärjestys...
Kyselytutkimukset apuna taloyhtiön ja isännöintiyrityksen toiminnan kehittämisessä Kyselytutkimukset apuna taloyhtiön ja isännöintiyrityksen toiminnan kehittämisessä Artikkelit 11.2.2025 Hyödynnä Mapissa olevat kysysymyspatterit
Työkalu: Asukastyytyväisyys-, asiakaskokemus-, taloyhtiöstrategia- ja yrityksen henkilöstökyselyt (lisäpalvelu) Työkalu: Asukastyytyväisyys-, asiakaskokemus-, taloyhtiöstrategia- ja yrityksen henkilöstökyselyt (lisäpalvelu) Ladattavat jäsenmateriaalit Asukkaiden ja hallitusten mielipiteet ovat kullanarvoisia taloyhtiöiden ja isännöintiyrityksen toiminnan kehittämisessä. Jotta arjen sujuminen, asumismukavuus ja palveluiden laatu paranisivat, kannattaa kysyä asukkailta ja hallituksilta säännöllisesti. Isännöintiyrityksen toiminnan kehittämisessä myös oman henkilökunnan mielipiteillä on merkitystä: toimiiko johtaminen, onko työmäärä sopiva ym. Sisältö: Työkalu: Asukastyytyväisyyskyselyn kysymykset Työkalu: Asiakaskokemuskyselyn kysymykset Työkalu: Taloyhtiön strategiakyselyn kysymykset Työkalu: Henkilöstökokemuskyselyn kysymykset
2. ENERGIAREMONTTIOHJE TILAAJILLE JA RAKENNUTTAJILLE 2. ENERGIAREMONTTIOHJE TILAAJILLE JA RAKENNUTTAJILLE Sivu Energiaremonttiohje on työkalu etenkin energiaremontin tilaajalle ja rakennuttajalle, mutta sopii hyvin myös perehdytysmateriaalina energiatehokkuuteen. Ohjeessa on selkeä prosessi työn etenemisestä sekä määrittelyt eri vaiheiden toteuttamiseksi.
Isännöintiliiton ilmoituskanava avattiin Isännöintiliiton ilmoituskanava avattiin Yleinen 7.10.2024 EU:n whistleblower-direktiiviin mukainen ilmoittajansuojelulaki velvoittaa organisaatiot tarjoamaan kanavan väärinkäytösepäilyjen ilmoittamiseen. Myös Isännöintiliitto on ottanut käyttöönsä ilmoituskanavan, jonka kautta Isännöintiliiton toimintaa koskevista epäkohdista voi ilmoittaa.
Rakennusten energiatehokkuus ja EPBD Rakennusten energiatehokkuus ja EPBD Sivu Rakentaminen ja asuminen kattavat 40 % energiankulutuksesta. Jatkossa rakennusten energiatehokkuutta säätelee EU:n laatima energiatehokkuusdirektiivi (EPBD).