Ota alta talteen vinkit hedelmällisen messuosallistumisen maksimointiin.


Ennakkomarkkinointi

Kerro etukäteen asiakkaillesi, että olette mukana Isännöintipäivillä

Tavoitteet
  • Miettikää tapahtumalle konkreettiset tavoitteet ja mittarit niiden mittaamiseen
    • Määrällisiä tavoitteita on helppo seurata
  • Viestikää tavoite selkeästi messuedustajille.
    • Painottakaa tavoitteiden saavuttamisessa ensimmäistä messupäivää! Ensimmäisenä messupäivänä energiaa on sekä näytteilleasettajien edustajilla että osallistujilla.
Oikeat edustajat ja tiimi
  • Valitkaa oikeat henkilöt messuille
    • Jos edustajat ovat innoissaan messuilla olemisesta, se välittyy asiakkaille (ja myös toisin päin).
    • Valitse siis mukaan edustajat, jotka haluavat olla messuilla!
  • Luokaa tiimihenkeä ja lähtekää yhdessä saavuttamaan tavoitteita!
    • Iloitkaa yhdessä onnistumisista jo matkalla tavoitteeseen.
    • Tsempatkaa toisianne tiiminä huippusuoritukseen!
Vetonaula osastolle
  • Suunnitelkaa osastolle jokin houkutin (esim. aktiviteetti)
    • Aktiviteetti madaltaa sekä osallistujien tuloa osastollenne että edustajienne kynnystä asiakkaiden kontaktointiin.
    • Aktiviteetti ei ole budjettisidonnainen. Esim. pienen pöytäpelin tai vastaavan voi hankkia kympeillä.
  • Ruoka toimii houkuttimena aina
    • Jos kaikilla osastoilla on karkkia, erottuisiko osastonne esim. suolaisilla tarjoiluilla
  • Houkutin voi olla kaksivaiheinen: Esim. ensimmäisenä päivänä osastoltanne saa lipukkeen, jolla voi toisena messupäivänä noutaa osastoltanne jonkin yllätyksen/tuotteen/ruoan/palkinnon.
Hyödynnä koko tapahtumapaikka ja -aika
  • Muistakaa myös jalkautua tapahtumaan osastonne ulkopuolelle koko näyttelyyn
    • Hyödynnä ruokailut näyttelyalueella osallistujien tapaamiseen!
    • Omalle osastolle voi myös hakea osallistujia
    • Myös aulassa voi tavata osallistujia. (Vain seminaaritilat on varattu ainoastaan seminaariosallistujille).
  • Käyttäkää koko messuaika hyödyksenne
    • Esimerkiksi näyttelyn lounas- ja kahvitauot ovat hyvää verkostoitumisaikaa
  • Jokaisen isännöitsijän takana on n. 20 taloyhtiötä; jokainen keskustelu kannattaa!
  • Jos osastolla ei juuri nyt ole asiakkaita, liikkukaa sinne, missä asiakkaita on.
  • Aktiivisuus tuottaa tulosta!
Pelillistäminen ja kisailut
  • Pelillistäkää messuiluanne
    • Esim. 60 min aikaa, se joka saa eniten liidejä, voittaa lounaan.
    • Esim. Eniten liidejä toisena messupäivänä kerännyt myyjä voittaa lahjakortin.
    • Esim. seuraavat 5 liidiä nopeimmin kerännyt myyjä saa jäätelön
  • Tavoitteen toteutumisen seuraaminen jo messujen aikana (esim. liidiskannerin kautta)
Jälkimarkkinointi
  • Tee jälkimarkkinointia ja tee sen, mitä olet luvannut!
    • Allokoi aikaa kalenteristasi jo etukäteen tapahtuman jälkeisille päiville jälkimarkkinoinnin tekoon
    • Lähetä nopeasti kaikki luvatut viestit ja kutsut
Aktiivisuus tuo tuloksia
  • Ole aktiivinen!
    • Messuosallistumisen kärkenä on luultavasti yrityksenne myynnin ja/tai tunnettuuden parantaminen. Aktiivisuutesi edistää yrityksenne tavoitteitanne!

Avoin ja aktiivinen asenne on tärkein!


Näytteilleasettajien infotilaisuuden materiaali ja tallenne

26.8. järjestetyssä Isännöintipäivien näytteilleasettajien infotilaisuudessa kerrottiin käytännön tietoa Isännöintipäivien näyttelyyn osallistumiseen sekä tarjottiin vinkkejä näyttelyssä onnistumiseen.

Infotilaisuuden esitysmateriaalin näet täältä.


Katso Näin onnistut Isännöintipäivillä -paneelikeskustelu

Katso alta paneelikeskustelu Isännöintipäivien näyttelyssä onnistumisesta. Keskustelussa nousi esiin raikkaita ja konkreettisia vinkkejä, mitä messuilla kannattaa tehdä ja miten.

29.5.2024 järjestetyssä paneelikeskustelussa keskustelemassa olivat:

  • Taina Linnakylä, toimitusjohtaja, Talotuntija Oy
  • Petra Härkönen, HR-päällikkö, projektikoordinaattori, Eerika Consulting Oy
  • Hilla Talvensaari, tapahtumatuottaja, Isännöintiliitto

Paneelin esitysmateriaalin voit ladata täältä.