Etelä-Savon Isännöitsijät otti mäkilähdön ja odottaa uusia jäseniä

Etelä-Savon Isännöitsijöiden toiminta potkaistiin uuteen vauhtiin uusien aktiivien voimin huhtikuussa.

Arki oli peitonnut yhteydenpidon, ja vaihtoehtoina oli luopua koko kerhosta tai puhaltaa siihen uutta virtaa. Etelä-Savon Isännöitsijöiden puheenjohtaja Atte Ojanen Mikkelistä ja Isännöintiliiton hallitukseenkin kuuluva Jan-Erik Wasenius Savonlinnasta päättivät järjestää yhdistykselle ”mäkilähdön” rantasalmelaisessa lomakeskus Järvisydämessä, jonne kutsuttiin kaikki tiedossa olevat isännöitsijät Etelä-Savon kunnista.

Mukaan ilmoittautui parikymmentä kiinnostunutta, jotka hyvän ruoan ja kylpylässä rentoutumisenlomassa tutustuivat ja pitivät neuvoa toiminnan käynnistämisestä. Yhdistykselle valittiin uusi hallitus ja sen puheenjohtajaksi Wasenius.

Isännöintiliiton puheenjohtaja Toivo Korhonen vieraili kokouksessa ja kertoi esimerkkejä kotiyhdistyksestään Pohjois- Karjalan Isännöitsijät ry:stä.

– Vaikuttaminen on tärkeää niin liitto- kuin yhdistystasolla. Jokaisella ei ole omia verkostoja siihen, Korhonen sanoi.

Yhdistyksillä on iso merkitys myös hyvinvoinnille, sillä paikallinen kollega on verraton vertaistuki. Tietokin paikallisista muutoksista ja määräyksistä liikkuu luontevimmin yhdistyksen kautta.

Wasenius odottaa isoa määrää uusia jäseniä mukaan Etelä-Savon alueelta.

– Tätä edesauttaa myös se, että päätimme tehdä sellaisen muutoksen sääntöihin, että kaikki vakituisesti ja päätoimisesti isännöintipalveluja tuottavat henkilöt voivat liittyä jäseniksi. Jäsenyys koskee siis myös kirjanpitäjiä, asiakaspalvelijoita, isännöintisihteereitä sekä teknisiä isännöitsijöitä. Pohjana on ajatus, että isännöintipalvelua eivät tuota vain isännöitsijät, vaan koko organisaatio, Wasenius kertoo.

Katso lähin yhdistyksesi

Liity Etelä-Savon Isännöitsijöihin