Fluxio Isännöinti Oy kisaa Isännöintiyritys 2019 -palkinnosta

Fluxio Isännöinti Oy on valittu Isännöintityritys 2019 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiyritys 2019 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.

Fluxio isännöinti Oy: Rauli Oikarinen ja Kalle Grönqvist. Kuva: Milla von Konow.

Fluxio on isännöintikentän uudistaja, jolle yksi tärkeistä yhteistyön mahdollistajista on digitaalinen toimintakulttuuri. Käytössä oleva projektinhallintajärjestelmä tuo tarpeelliset tiedot läpinäkyvästi ja reaaliaikaisesti kaikkien yhteistyötahojen saataville.

Toimitusjohtaja Kalle Grönqvist kuvailee yhteistyön rakentuvan heillä kahdesta kumppanuudesta. Palvelukumppanien kanssa tuotetaan yhteistyönä erilaisia palveluja, asiakkaiden kanssa taas tehdään yhdessä kehitystyötä.

– Fluxio keskittyy isännöinnin ja asiakaspalvelun hoitamiseen ja luottaa muissa asioissa – kuten taloushallinnossa   – ammattitaitoisiin kumppaneihinsa. Olemme verkostomaisesti toimiva yritys, jolla on läheiset suhteet asiakkaiden lisäksi palveluntarjoajiin.

Asiakkailta tulevien ideoiden pohjalta toimintamalleja kehitetään jatkuvasti. Iso vesivahinko asiakasyhtiössä auttoi esimerkiksi luomaan prosessin, jossa asiakasyhtiöissä sattuneet vesivahingot hoitaa niihin erikoistunut palveluisännöitsijä. Erillistä palveluisännöitsijää on asiakkaan aloitteesta käytetty myös taloyhtiön vanhojen materiaalien digitointiin.

Samalla kun Fluxio on ulkoistanut tarjoamiaan palveluja, se myös vastavuoroisesti tarjoaa omaa osaamistaan muille isännöintiyrityksille. Fluxion kehittämä Varaukset.fi sähköinen varausjärjestelmä pesutupa- ja saunavuorovarauksiin on esimerkiksi käytössä useissa muissakin isännöintiyrityksissä ja taloyhtiöissä.

Yhteistyöhankkeissa on myös tuotettu koko toimialaa hyödyttävää tutkimustietoa. Sitran ja Fortumin kanssa on toteutettu energiansäästötutkimushankkeet, joissa tutkittiin lämmön- ja vedenkulutusta Fluxion isännöintikohteissa. Tulokset on julkaistu Sitran sivulla koko toimialan hyödyksi.

Fluxio Isännöinti Oy isännöi 119 taloyhtiötä pääkaupunkiseudulla, sen liikevaihto vuonna 2018 oli 504 000 euroa, ja se työllistää 18 työntekijää.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

ÄÄNESTYKSEEN