Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy kisaa Isännöintiyritys 2019 -palkinnosta

Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy (Pamis) on valittu Isännöintityritys 2019 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiyritys 2019 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.

Toimitusjohtaja Tarmo Haukiranta ja yhteyspäällikkö Esko Sivula, Pamis Oy. Kuva: Suvi Roiko.

Vahva yhteistyökulttuuri näkyy Pamiksella asukkaiden osallistamisena palvelukehitykseen, henkilökohtaisen palvelukulttuurin säilyttämisenä ja oman henkilöstön hyvänä viihtyvyytenä. Valkeakosken ammattiopiston isännöinnin ammattitutkinto -linjan kanssa on rakennettu koulutuspolku ja mentorointikäytänteet oppisopimuskoulutettaville. Yhteistyöstä on löytynyt uusi ratkaisu rekrytointeihin.

Pamiksella taloyhtiöt hoidetaan kunkin yhtiön tarpeisiin profiloiduilla tiimeillä, joiden ammattilaiset tulevat asukkaille tutuksi. Luottamukselliset suhteet perustuvat avoimeen tiedonkulkuun ja siihen oivallukseen, että hallituksen ja isännöinnin intressi on yleensä yhteinen: pitää osakkaat tyytyväisenä ja talo hyvässä kunnossa.

– Vaikka olemme suurehko isännöintitoimisto, olemme halunneet säilyttää henkilökohtaisen palvelun asiakkaiden suuntaan. Emme piiloudu yritysnumeroiden taakse, vaan tiimimme esiintyy asiakkaalle myös kasvokkain, yhteyspäällikkö Esko Sivula kertoo.

Pamiksen asiakkaat ovat yrityksen palvelukehityksessä vahvasti mukana asukaskyselyjen kautta. Esimerkkejä syntyneistä palvelutuotteista ovat Pamissio-palvelu ja osakkaille suunnattu asuntojen vuokrauspalvelu. Pamissiossa isännöinti ja hallitus laativat asukaskyselyn pohjalta taloyhtiölle strategian. Vuokrauspalvelu taas sai alkunsa asiakkaiden toiveesta.

– Isännöinnin, osakkaiden ja koko taloyhtiön etu on saada luotettavia vuokralaisia. Palvelu on osakkaillemme edullinen, koska meillä on vuokraukseen tarvittavat materiaalit ja resurssit valmiiksi käytössämme, Sivula sanoo.

Aktiivista yhteistyötä tehdään myös muiden sidosryhmien kanssa. Pamis isännöi Kuntien eläkevakuutus Keva:n liike-, toimisto- ja vuokrataloja Tampereella ja toimii nykyisin myös Keva:n sparrauskumppanina sen valtakunnallisissa hankkeissa.

Tamperelainen Pirkanmaan Ammatti-Isännöinti Oy isännöi noin 400 taloyhtiötä, sen liikevaihto viimeksi päättyneeltä tilikaudelta oli 3,8 miljoonaa euroa, ja se työllistää 48 työntekijää.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

ÄÄNESTYKSEEN