Suomen Tekninen Isännöinti Oy:n palvelukonsepti kisaa Isännöintiteko 2019 -palkinnosta

Suomen Teknisen Isännöinti Oy:n (STIO) palvelukonsepti on valittu Isännöintiteko 2019 -finalistien joukkoon. Yhteensä kolme finalistia kilpailee Isännöintiteko 2019 -palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.

STIO Suomen tekninen isännöinti Oy: Janne Sinisalo ja Joni Hänninen. Kuva: Milla von Konow

Suomen Tekninen Isännöinti pyrkii vapauttamaan isännöintiyritysten resurssit niiden ydinosaamiseen, eli isännöintiin, tarjoamalla teknisen isännöinnin palvelut ulkoistettuna palveluna yritysten käyttöön. Palvelullaan STIO tasa-arvoistaa yrityksiä, sillä pienemmillä isännöintiyrityksillä on usein heikommat mahdollisuudet tarjota teknisen isännöinnin palveluja. Myös isoilla yrityksillä on entistä enemmän tarvetta ostaa jotain osaamista talon ulkopuolelta.

STIO tarjoaa laajan repertuaarin erilaisia palveluja, kuten kilpailutukset, erilaiset katselmukset, hankkeiden valmistelu ja valvonta, projektijohtaminen tai vaikkapa rakennushankkeeseen liittyvien reklamaatioiden hoitaminen. STIO:n palveluja käyttävälle isännöintiyritykselle avautuu mahdollisuus päästä yhteistyöhön koko STIO:n laajan palveluverkoston kanssa.

– Joskus pieni toimija ei saa kilpailutuksiinsa yhtään varteenotettavaa tarjoajaa. Meidän kauttamme tehtynä kilpailutukseen saadaan hyvät tarjoukset ja yhteistyöyrityksemme kokevat pienenkin toimijan mielekkäänä asiakkaana, kertoo johtava tekninen isännöitsijä Janne Sinisalo.

STIO on ratkaissut myös monta asiakkaansa konfliktitilannetta, kun urakoitsija ja taloyhtiö ovat riitaantuneet rakennushankkeen lopputuloksesta. STIO on tullut apuun palauttamaan keskusteluyhteyttä ja laatimaan reklamaatioita. Puolueettoman asiantuntijan tuella on vältetty vuosikausien oikeusprosesseja ja säästetty taloyhtiöiden rahaa.

Sinisalo kertoo, että asiakkaan näköinen palvelu varmistetaan kokoamalla jokaiseen palvelupyyntöön asiakaskohtainen palvelutiimi ja nimeämällä vastuuisännöitsijä. Oikeanlainen lopputulos varmistetaan keskusteluttamalla rakentamisen eri toimijoita keskenään ja yhdistämällä oikeat ihmiset oikeille paikoille.

“Yritys toimii asiakaslähtöisesti ja ammattitaidolla. He ovat valmiita räätälöimään palveluaan asiakkaan brändin ja toiveiden mukaan”, kirjoittaa yritystä palkittavaksi ehdottanut asiakas.

Tällä hetkellä Suomen Tekninen Isännöinti Oy tekee aktiivista yhteistyötä noin 30 isännöintiyrityksen kanssa, ja sen palvelujen piirissä on näiden kautta noin 1500 taloyhtiötä. STIO:n liikevaihto vuonna 2018 oli 1,2 miljoonaa euroa, ja se työllistää 16 työntekijää.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

ÄÄNESTYKSEEN