Susanna Neva kisaa Isännöitsijä 2019 -palkinnosta

Isännöitsijä Susanna Neva Tampereelta on valittu Isännöitsijä 2019 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.

Isännöitsijä Susanna Neva. Kuva: Suvi Roiko.

Susanna Neva toimii Tampereella perustamansa Isännöintikeskus Hohtotalo Oy:n toimitusjohtajana ja isännöitsijänä. Parhaana yhteistyön ohjenuorana hän pitää sitä, että jokainen välittää siitä mitä tekee ja soutaa samaan suuntaan. Hän maksaa mielellään vähän enemmän, jos voi luottaa, että asiat hoituvat sovitusti.

– Haluan hoitaa asiat niin kuin hoitaisin omia asioitani.

Nevan mielestä hyvä isännöitsijä on empaattinen, johdonmukainen, tasapuolinen ja tarkka. Näistä piirteistä hän saa asiakkailtaankin kiitosta. Asiakkaat kuvailevat häntä oma-aloitteiseksi, luotettavaksi, tehokkaaksi, nopeaksi, osaavaksi ja aina iloiseksi. Hän kykenee johtamaan ihmisiä ja saamaan asioita aikaan hyvien vuorovaikutustaitojensa ansiosta. Etenkin yhtiökokouksissa hän pitää tärkeänä, että kaikki ymmärtävät, mistä ovat päättämässä.

Neva hoitaa asiat mieluiten kerralla kuntoon, sillä se vähentää työn kuormittavuutta. Hän pitää jatkuvasti yhteyttä kiinteistöissä työskenteleviin ihmisiin, kuten kiinteistönhoitajiin. Näin palaute löytää perille suorinta tietä. Huoltoliikkeen siivoojalle Neva esimerkiksi tarjosi kiitokseksi kahvit ja osti kukkia. Hän pitää tärkeänä hyviä suhteita luotettaviin toimijoihin.

– Tietyissä asioissa olen jämpti ja tiukka, mutta inhimillisyydellä pienikin toimija voi pärjätä tällä alalla, hän sanoo.

Neva on työskennellyt isännöitsijänä kymmenen ja alalla lähes 20 vuotta. Hän on Pirkanmaan Isännöitsijät ry:n hallituksen jäsen, Isännöintiliiton hallituksen varajäsen ja kuuluu Isännöintiliiton jäsenyhdistysten palveluja kehittävään työryhmään.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

ÄÄNESTYKSEEN