Tiia Granberg kisaa Isännöitsijä 2019 -palkinnosta

Isännöitsijä Tiia Granberg Turusta on valittu Isännöitsijä 2019 -palkinnon finaaliin. Yhteensä kolme finalistia kilpailee palkinnosta, joka julkistetaan Isännöintipäivillä 18.9.

Isännöitsijä Tiia Granberg. Kuva: Vesa-Matti Väärä.

Turkulainen Tiia Granberg aloitti isännöitsijänä 2000-luvun alussa ja vetää nyt isänsä perustamaa Isännöinti Granberg Oy:tä yhdessä siskonsa kanssa. Hänen mielestään hyvässä yhteistyössä kaikki osapuolet ovat samalla puolella pöytää. Se vaatii luottamusta, avoimuutta, tasapuolisuutta ja kumppanin arvostamista. Hän ei esimerkiksi välitä tinkimisestä neuvottelutilanteessa.

– Kyllä jokainen laskee tarjouksensa tosissaan. Ei pidä yrittää keinotekoisesti hakea jollekin taholle edullista lopputulosta.

Hankinnoissa Granberg on tarkka yhdenvertaisuudesta eikä nosta ketään toista suurempaan asemaan.

– Toki helmet nousevat esiin hinta-laatu-suhteellaan ja toiminnallaan, mutta kilpailutilanteissa pitää toimia rehellisesti. Kun kaikilla on yhtä lailla oikeus osallistua yhteistyöverkostoon, homma toimii niin että vastapuolikin arvostaa.

Granberg on auktorisoitu isännöitsijä. Hän kuuluu Isännöintiliiton, Varsinais-Suomen Isännöitsijät ry:n ja Isännöinnin Auktorisointi ISA ry:n hallituksiin, Kiinteistöliiton Isännöintipalvelut-toimikuntaan sekä Isännöintiliiton isännöinnin auktorisointeja kehittävään työryhmään ja on Kiinteistöliitto Varsinais-Suomi ry:n varapuheenjohtaja. Lisäksi luennoi toisinaan yhteistyökumppanien tilaisuuksissa. Meriittejä tärkeämpää hänelle on vaikuttaminen ja verkostoituminen.

– On todella mielenkiintoista, kun mukana on ammattilaisia eri aloilta ja pääsee ensimmäisten joukossa kuulemaan alan muutoksista sekä vaikuttamaan. Olen saanut myös hyviä kontakteja kollegoihin ympäri Suomen. Voin soittaa kelle vain, jos taloyhtiöllä on ongelma, jonka ratkaisuun kaipaan laajempaa näkökulmaa.

Finalistit valinneen palkintoraadin asiantuntijoina toimivat tänä vuonna asiakkuusjohtaja Aki Salo Isännöintiliitosta, toimitusjohtaja Jarno Tuimala Kiinkosta ja yhteysjohtaja Timo Tossavainen Kiinteistöliitosta.

Finalisteista valitaan lopulliset voittajat tänä vuonna ensi kertaa yleisöäänestyksellä, joka jatkuu Isännöintipäiville asti. Eniten yleisöääniä saaneet voittajat julkistetaan palkintogaalassa Isännöintipäivillä Helsingissä 18.9.2019.

ÄÄNESTYKSEEN