Isännöinnin vaikuttajille myönnettiin arvonimiä

Tasavallan presidentti on myöntänyt arvonimiä isännöintialan pitkän linjan asiantuntijoille. Kiinteistöneuvoksen arvonimet saivat 10.3.2017 toimitusjohtaja ja Isännöintiliiton hallituksen entinen puheenjohtaja Jari Porthén, toimitusjohtaja Markku Kulomäki SKH-Isännöinnistä sekä toimitusjohtaja Pertti Satopää Isännöinti-Saarto Oy:stä.

Porthénilla on yli 30 vuoden kokemus isännöinnin ja kiinteistöjohtamisen alalta. Isännöintiliitossa Jari Porthén on vaikuttanut aktiivisesti aina liiton perustamisesta lähtien toimien ensin hallituksen jäsenenä, sitten varapuheenjohtajana ja lopuksi puheenjohtajana 2010- 2014. Lisäksi Porthén on ollut keskeisessä roolissa kehittämässä isännöintialan auktorisointeja toimiessaan Isännöintialan Auktorisointi ISA ry:n hallituksen puheenjohtajana 2007-2010.

– Iso merkitys on varmasti ollut sillä työllä, jota olen tehnyt isännöintialan eteen yhdessä muiden kanssa. Yhteiset ponnistelut pelisääntöjen luomiseksi sekä koulutuksen ja edunvalvonnan eteen ovat kannattaneet. Isännöinti nähdään kasvavana toimialana, se herättää kiinnostusta ja konsolidaatio on tuonut yrittäjille mahdollisuuksia, Porthén kommentoi.

Myös Kulomäki on toiminut Isännöintiliiton hallituksessa aiemmin. Lisäksi Kulomäen luotsaama SKH-Isännöinti Oy palkittiin kunniamaininnalla Isännöintiteko 2016 -kategoriassa.

Turkulaisen Isännöinti-Saarto Oy:n toimitusjohtaja Pertti Satopää toimii Kiinteistöliiton varapuheenjohtajana.

Kaikkiaan erilaisia arvonimiä myönnettiin 10.3. pidetyssä istunnossa 96 kappaletta.

Arvonimi on kansalaiselle myönnetty julkisen arvonannon osoitus hänen yhteiskunnan hyväksi tekemästään työstä. Tasavallan presidentti myöntää arvonimiä yleensä kaksi kertaa vuodessa. Kaiken kaikkiaan arvonimiä on myönnetty vuodesta 1918 lähtien vähän yli 14 000.