Isännöinti-lehdelle vaikuttavan median kunniamaininta

Isännöintiliiton jäsenviestintäpäällikkö Piia Kunnas (vas.) ja johtaja Marianne Falck-Hvilstafeldt vastaanottivat tunnustuksen.

Isännöintiliiton jäsenten oma Isännöinti-lehti sai vaikuttavan median kunniamaininnan ProCom – Viestinnän ammattilaiset ry:n Oma media 2023 -kilpailussa.

Viestintäalan ammattilaisista koostunut raati luonnehti Isännöinti-lehteä muun muassa näin:

”Lehti on poikkeuksellisen laadukas ja onnistuu kertomaan raikkaalla ja yleiskielisellä tavalla omasta toimialastaan. Se tarjoaa monipuolisesti hyödyllisiä sisältöjä kohderyhmälleen. Lehti on onnistunut tekemään itsestään toimialan erikoislehden sen sijaan, että se olisi kapeasti liiton omaa toimintaa ja puheenvuoroja esittelevä järjestölehti.”

Voiton vei toistamiseen ulkoministeriön Kehitys-Utveckling-lehti. Oma media -arviossa oli mukana 29 organisaatiomediaa. Mukana oli tänä vuonna verkkosivuja, lehtiä sekä yksi sosiaalisen median kanava, monimediakokonaisuus ja intranet. Vuosikertomukset kilpailivat omassa sarjassaan. Tuomariston puheenjohtaja Raine Tiessalon mukaan vuoden 2023 Oma Media -arvioon osallistuneet mediat vaikuttivat edellisvuosia laadukkaammilta.

– Se saattaa kertoa siitä, että laadukkaan viestinnän merkitys organisaation strategisena voimavarana on ymmärretty ylintä johtoa myöten. Organisaation tekeminen ja merkitys voidaan tehdä selväksi ainoastaan viestinnän avulla, Tiessalo arvioi.

Isännöinti-lehti on ilmestynyt vuodesta 2011 ja sitä on uudistettu tuntuvasti neljä kertaa.  Lehden tehtävä on vaihdellut tuhdista vuosikirjamaisesta ammattitietopaketista nopeasti selailtavaan, vain liiton ajankohtaisimmat sisältävään “jäseninfoon”.

Nykyinen lehti on tarkoitettu tukemaan isännöintialan ammattilaisia asiantuntijuudessa, mutta myös antamaan heille vertaistukea ja samaistumispintaa.

− Isännöinti-lehti pyrkii omalta osaltaan auttamaan jäseniä onnistumaan työssään. Työ on hektistä, joten pyrimme kaikessa jäsenviestinnässä paketoimaan oleellisen tiedon helposti omaksuttavaan muotoon. Toisaalta jäsenet kaipaavat välillä hengähdystaukoa ”kovista aiheista”, minkä vuoksi esimerkiksi toisista alan ammattilaisista kertovat jutut ovat luettuja, Isännöintiliiton jäsenviestintäpäällikkö Piia Kunnas kertoo.

Isännöinti-lehden sähköinen näköislehti mahdollistaa juttujen jakamisen myös laajemmin.

− Nostamme esimerkiksi henkilöjuttuja ja uratarinoita esiin sosiaalisessa mediassa, jolloin pystymme kertomaan alan ammateista ja asiantuntijuudesta myös ulkopuolisille.