Isännöintiliitto haastaa isännöintiyritykset tekemään energiatekoja

Isännöintiliitto osallistuu lokakuussa alkavaan Astetta alemmas -kampanjaan ja haastaa kaikki isännöintialan toimijat ja ammattilaiset mukaan. Millaisia energiatekoja juuri te voisitte tehdä yhdessä asiakasyhtiöiden kanssa?

Kaikkein pienimpienkin energiansäästötoimien merkitys moninkertaistuu, kun teemme ne yhdessä. Isännöitsijöillä on tärkeä rooli, kun taloyhtiöissä mietitään energiansäästöön tähtääviä toimia. Isännöinti tietää, millä keinoin energiansäästötoimissa voidaan lähteä liikkeelle.

Esimerkiksi huonelämpötilan laskeminen yhdellä asteella tuo säästöä noin viisi prosenttia. Jos kaikissa suomalaiskodeissa lasketaan huonelämpötilaa yhdellä asteella, lämmitysenergiaa säästyy jopa kaksi terawattituntia. Säästetty energia vastaa 90 000 sähkölämmitteisen omakotitalon vuosikulutusta.

Isännöinnillä on ymmärrys siitä, mitä erilaisia toimia missäkin asiakasyhtiössä voitaisiin toteuttaa. Sen vuoksi Isännöintiliitto haastaa isännöintiyrityksiä ja isännöitsijöitä tuomaan esiin asiantuntemustaan ja ottamaan energiansäästö puheeksi asiakasyhtiöiden kanssa. Yksi teko voi olla yksinkertaisesti se, että asukkaille viestitään toimista, joita he voivat itse tehdä.

Astetta alemmas on Motivan, Energiaviraston, työ- ja elinkeinoministeriön, valtioneuvoston kanslian, ympäristöministeriön ja Sitran yhteistyökampanja. Kampanja käynnistyy täysillä 10.10.2022 ja jatkuu koko lämmityskauden.

Jaa energiatekojanne somessa hashtageilla #astettaalemmas #energiateko #isännöintitekeehyvää, niin autat samalla tekemään isännöinnin työtä näkyväksi.

Lue Isännöintiliiton tiedote: Tunnista kerrostalon energiasyöpöt

Lisätietoa Astetta alemmas -kampanjasta