Isännöintiliitto vahvistaa asiantuntijarooliaan: Tuomas Viljamaa vaikuttamis- ja tutkimusjohtajaksi

Isännöintiliitto pystyy jatkossa entistä paremmin edistämään isännöintialalle tärkeitä asioita ja tuottamaan jäsenilleen taloyhtiöasumiseen liittyvää tietoa, kun liiton vaikuttamis- ja tutkimusjohtajaksi valittu Tuomas Viljamaa (VTM) aloittaa tehtävässään toukokuun alussa.

Viljamaa siirtyy Isännöintiliiton vaikuttamis- ja tutkimusjohtajaksi Suomen Vuokranantajien yhteiskuntasuhdejohtajan tehtävästä. Hänellä on pitkä kokemus ja vahvat näytöt tutkimus- ja edunvalvontatyöstä.

– Tuomas on todella vaikuttava lisä asiantuntijakaartiimme. Hän on poikkeuksellisen verkostoitunut niin sidosryhmien kuin päättäjienkin parissa. Tuomaksella on myös kyky tarkastella yhteiskunnallisia ilmiöitä sekä yksityiskohtaisesta että laaja-alaisesta näkökulmasta. Nämä ovat todella tärkeitä ominaisuuksia sekä tutkimus- että vaikuttamistyössä, Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva sanoo.

Viljamaa tuo Isännöintiliittoon tuoreita näkemyksiä ja uusia vaikuttamisen väyliä, joilla isännöinnin arvostusta ja imagoa voidaan nostaa. Hän näkee työssä paljon mahdollisuuksia, sillä isännöinti elää mielenkiintoisessa murroksessa.

– Yksi isännöitsijä hallinnoi noin 50-100 miljoonan euron omaisuutta eli meidän suomalaisten koteja ja muita rakennuksia. Yhteiskunnallinen merkitys on valtava ja isännöitsijöiden vastuu suuri, myös tällaisessa poikkeustilanteessa. Olen ollut hyvin vaikuttunut siitä, miten Isännöintiliitto on omalla ammattitaidollaan ja viestinnällään tuonut koronavirusepidemian hoitamiseen erittäin hyviä ohjeita taloyhtiöille ja alan toimijoille, Viljamaa sanoo.