Isännöintiyritys 2016 on Turun Isännöintikeskus Oy

Isännöintiliitto valitsi Turun Isännöintikeskus Oy:n Isännöintiyritys 2016 -palkinnon saajaksi. Yritykselle asiakaskeskeisyys ei ole pelkkä visio vaan suunnitelmallinen osa arkea.

Tänä vuonna Isännöintiyritys 2016 -palkinnon sai yritys, jonka toiminta on vakiintuneella ja suunnitelmallisella tavalla asiakaskeskeistä. Toisena valintakriteerinä oli se, että yritys panostaa taloyhtiön hallitusten osaamisen kehittämiseen ja koulutuksiin.

Turun Isännöintikeskuksessa asiakkaiden puolivuosittaiset koulutukset ovat olleet jo pitkään vakiintunut toimintatapa ja osallistumismäärät isoja. Asiakkaita myös kuunnellaan säännöllisin kyselyin.

– Kyselyissä asiakkaat pitävät koulutuksia hyvänä ja toivovat perinteen jatkuvan, kertoo toimitusjohtaja Kimmo Salo.

Asiakasviestintään on panostettu kunnianhimoisesti muun muassa palkkaamalla viestinnän asiantuntija sekä viestimällä ajankohtaisista asioista monikanavaisesti ja säännöllisesti. Käytössä ovat niin sähköposti, Facebook kuin paperitiedotteetkin. Koulutustilaisuuksissa voidaan tiedottaa ajankohtaisista asioista syvällisemmin.

– Isännöitsijät voivat keskittyä omiin taloyhtiöihinsä, kun meillä on henkilö, joka kehittää ja tuottaa viestintää keskitetysti, Salo sanoo.

Vakiintuneisiin tapoihin kuuluvat myös uusien hallitusten jäsenten perehdyttäminen ja vuosittainen hinnastojen läpikäynti hallitusten kanssa.

Turun Isännöintikeskus on Turussa ja sen lähialueilla toimiva Akseli Kiinteistöpalvelut Oy:n tytäryhtiö (vuodesta 2007). Tällä hetkellä yritys isännöi 152 taloyhtiötä (Isännöintiliiton Talousbarometri), sen liikevaihto oli viime vuonna 1,8 milj. EUR ja se työllistää 24 työntekijää.

Isännöintiyritys 2016, kunniamaininnat

Isännöintiyritys 2016 -kategoriassa annettiin myös kaksi kunniamainintaa

Kiinteistö-Tahkola Helsinki Oy:lle

Kiinteistö-Tahkola Helsinki Oy kehittää innovatiivisia ratkaisuja asiakaskokemuksen parantamiseen. Yritys on ottamassa käyttöön uutta Premis-isännöintijärjestelmää, jonka kehittämisessä se on ollut mukana. Toimitusjohtaja Tuomo Tahkolan mukaan into kehittämiseen on yrityksen elinehto.

– Koko bisnes on eloonjäämiskamppailua. Uusi järjestelmä tuo isännöinnin työn nykyaikaan, kun kaikki asiakastiedot ovat yhdessä paikassa eivätkä yhdeksässä.

Keskitetty tietojärjestelmä mahdollistaa entistä avoimemman ja tehokkaamman asukasviestinnän.

Walttari Oy:lle

Walttari Oy on erityisesti panostanut tavoitettavuuteen ja viestintään. Uudet asiakkaat toivotetaan tervetulleeksi asukastilaisuuksissa ja asiakaskyselyllä, olemassa olevia asiakkaita palvellaan uutiskirjeen, asukassivujen, Facebookin ja kattavan sähköpostitusjärjestelmän kautta. Lisäksi järjestetään asiakasiltoja ja koulutuksia. Hallituksille tarjotaan hallituksen sivut verkossa.

– Aikaa viestintään löytyy, kun pohjatyöt on tehty. Keräämme uudesta yhtiöstä aina heti asukkaiden sähköpostiosoitteet ja tiedotamme ennakoivasti. Viestinnästämme 90 prosenttia hoituu sähköpostilla, kertovat isännöitsijät ja perustajajäsenet Hannaleena Kuutilo ja Anu Hoskonen.

Palkinnot annettiin Isännöintipäivillä Jyväskylässä 15.9.2016. Isännöintipäivät on isännöintialan suurin vuosittainen tapahtuma, jonne alan ammattilaiset kokoontuvat kouluttautumaan ja verkostoitumaan.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Isännöintiyritys 2016 -kategoriassa etsittiin yritystä, joka panostaa asiakaskeskeisyyteen ja hallitusten kouluttamiseen. Palkintojen saajat valitsi Isännöintiliiton hallitus yhdessä palkintotoimikunnan kanssa. Palkintotoimikuntaan kuuluivat Isännöintiliiton asiantuntijoiden ohella asuntorahoituspäällikkö Katariina Rautiainen Hyposta ja johtaja Peter Ström Talokeskuksesta.

Lisätiedot ja haastattelut:

Meri Siippainen, Viestinnän suunnittelija, Isännöintiliitto, meri.siippainen@isannointiliitto.fi, p. 050 552 2971

Riikka Kyläheiko, Viestintäasiantuntija, Turun Isännöintikeskus Oy, riikka.kylaheiko@turunisannointikeskus.fi, p. (02) 6517 2160
Kimmo Salo, Toimitusjohtaja, Turun Isännöintikeskus Oy, kimmo.salo@turunisannointikeskus.fi, p. (02) 6517 2174

Tuomo Tahkola, Toimitusjohtaja, Kiinteistö-Tahkola Helsinki Oy, tuomo.tahkola@kiinteistotahkola.fi, p. 020 748 0281

Hannaleena Kuutilo, Isännöitsijä ja perustajajäsen, Walttari Oy, hannaleena@walttari.fi, p. 040 144 3874