Isännöitsijä 2016 -palkinto Jari Niemiselle Turkuun

Oma-aloitteinen ja rohkea työ asiakastaloyhtiöiden ja koko Härkämäen asuinalueen hyväksi toi Isännöitsijä 2016 -palkinnon turkulaiselle Jari Niemiselle.

Isännöintiliitto palkitsi Härkämäen Huolto Oy:n toimitusjohtaja, isännöitsijä Jari Niemisen poikkeuksellisen suuresta ponnistuksesta asiakkaiden hyväksi. Nieminen on valmentajamaisella otteellaan yhdistänyt ristiriitaisessa tilanteessa painineet asiakastaloyhtiönsä yhtenäiseksi joukkueeksi.

fakta
  • 51- vuotias Jari Nieminen on Härkämäen Huolto Oy:n toimitusjohtaja ja isännöitsijä.
  • 10 vuotta isännöintikokemusta
  • Koulutus: yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto, AIT, jalkapallovalmentajan UEFA Pro-lisenssi, ammattivalmentajan erikoisammattitutkinto, ylioppilas

Nyt 13 taloyhtiöllä Turun Härkämäessä on yhteinen 30 vuoden strategia, ja peruskorjaukset tehdään yhteistyössä. Yhteishankkeet säästävät osakkaiden kustannuksia verrattuna entiseen malliin, jossa jokainen taloyhtiö toimi yksin.

– Olen tyytyväinen siihen, että isoa asuinaluetta suunnitellaan ja kehitetään yhtä aikaa, Nieminen sanoo.

Hän on näyttänyt, miten paljon isännöitsijän toiminta merkitsee taloyhtiöiden kehittämisessä.

– Isännöitsijä on katalysaattori, joka myy ajatuksen hallitukselle, ja tärkeässä roolissa, jotta kehittäminen lähtee käyntiin, Jari Nieminen sanoo.

Hän kiittää hallituksia siitä, että ne antoivat hankkeelle luvan ja lähtivät ennakkoluulottomasti mukaan kehittämään. Toimintamalli on monistettavissa muille alueille ja toimijoille.

Härkämäen Huolto Oy on Härkämäen taloyhtiöiden omistama osakeyhtiö, joka tuottaa kiinteistöjen ylläpitoon liittyviä palveluja myös muille kuin omistajayhtiöilleen.

Palkinto annettiin Isännöintipäivillä Jyväskylässä 15.9.2016. Isännöintipäivät on isännöintialan suurin vuosittainen tapahtuma, jonne alan ammattilaiset kokoontuvat kouluttautumaan ja verkostoitumaan.

Isännöintiliitto palkitsee vuosittain alalla ansioituneita isännöintiyrityksiä, isännöitsijöitä ja isännöintitekoja. Isännöitsijä 2016 -kategoriassa haluttiin palkita isännöitsijä, joka osaa ratkaista asiakkaan ongelmatilanteet, saa asiakkaan tunnistamaan tarpeensa ja ymmärtämään isännöinnin arvon. Palkintojen saajat valitsi Isännöintiliiton hallitus yhdessä palkintotoimikunnan kanssa. Palkintotoimikuntaan kuuluivat Isännöintiliiton asiantuntijoiden ohella asuntorahoituspäällikkö Katariina Rautiainen Hyposta ja johtaja Peter Ström Talokeskuksesta.

Lisätiedot ja haastattelut:

Meri Siippainen, Viestinnän suunnittelija, Isännöintiliitto, meri.siippainen@isannointiliitto.fi, p. 050 5522971
Jari Nieminen, Toimitusjohtaja, Härkämäen Huolto Oy, jari.nieminen@harkamaenhuolto.fi, p. 02 278 0613 tai p. 044 747 5677