Isännöitsijöille lisää ohjausta asumisen tietosuojaan

Tällä viikolla vietettiin Tietosuojapäivää.  Päivän kunniaksi julkistettiin asumisen tietosuojaan paneutuva uusi yhteistyöverkosto, jonka tarkoitus on antaa ohjausta asumisen tietosuojaan liittyvissä kysymyksissä

Avoimeen yhteistyöverkoston kuuluvat Tietosuojavaltuutetun toimisto, Isännöintiliitto, Kiinteistöliitto, Vuokralaiset ry, Suomen Vuokranantajat ry, Omakotiliitto, RAKLI ja Suomen Kiinteistövälittäjät ry.

Verkosto aikoo antaa yleisluontoista ohjausta ja neuvontaa asumisen tietosuojaan liittyvissä kysymyksissä esimerkiksi isännöitsijöille sekä muille kiinteistöalan ja asumisen ammattilaisille. Lisäksi tavoitteena on täydentää alalla toimivien tietosuojaosaamista ja varmistaa, että ohjaus ja neuvonta toteutuvat yhteisesti sovittujen hyvien käytänteiden mukaisesti.

Ensimmäisenä tehtävänä tuotetaan opas asumisen tietosuojasta.

Ensimmäisenä tehtävänä tuotetaan opas asumisen tietosuojasta. Maaliskuun aikana valmistuvassa oppaassa käydään läpi tietosuoja-asetuksen ja kansallisen lainsäädännön lisäksi usein esille tulleita käytännön kysymyksiä sekä vinkkejä siitä, mitä asioita erilaisissa tietosuojakysymyksissä on otettava huomioon.

Opas tulee luettavaksi tietosuojavaltuutetun toimiston verkkosivuille.

Uutishuoneeseen