Jäsenkokemus kehittämisen kärjessä

Isännöintiliitto avaa uusia ovia ja jatkaa jäsenpalvelujen kehittämistä. Strategiansa mukaisesti Isännöintiliitto edistää entistä tehokkaammin jäsentensä etuja, summaa toimitusjohtaja Tero Heikkilä.

Isännöintiliitto on keskellä koko 12-vuotisen historiansa suurinta kehitysharppausta.

– Tänä vuonna on saatu isoja asioita maaliin, ja jatkamme hyvin käynnistynyttä kehittämistä yhdessä jäsentemme kanssa, sanoo Isännöintiliiton toimitusjohtaja Tero Heikkilä.

Heikkilä esitteli Isännöintiliiton vuoden 2018 toimintasuunnitelman liittokokouksessa 6.9.2017.

Liittokokouksessa pidettyjen esitysten materiaali löytyy Jäsenmateriaalit-kansion Webinaarit ja luentoaineistot-kansiosta. Jäsenmateriaaleihin on käyttöoikeus Isännöintiliiton jäsenyritysten henkilökunnalla. Pyydä oikeudet: toimisto@isannointiliitto.fi.

Jaksaminen huolettaa

Tuoreiden tutkimustulosten mukaan työhyvinvointi jakaa alaa.

– Isännöitsijöiden jaksaminen huolestuttaa meitä. Siksi muun muassa yritysten johtamista pitää uudistaa, Heikkilä sanoo.

Hyvä työntekijäkokemus syntyy terveestä liiketoiminnasta, jossa on aikaa myös kehittämiselle. Tulevana vuonna Isännöintiliitto tukee alan työhyvinvointia muun muassa järjestämällä valmennusta niin johdolle kuin ammattilaisille.

Jäsenpalvelut digitalisoituvat

Jäsenten sähköisten palvelujen uudistus näkyy jo uusina verkkosivuina. Isännöintiliitto jatkaa jäsenpalvelujen ja palveluliiketoiminnan tuen kehittämistä.

– Sähköisen asioinnin ja asiakaskokemuksen parantaminen on koko isännöintialan yhteinen haaste. Tutkimus- ja kehitysosaamisemme on niiden jäsenten käytössä, jotka eivät halua aloittaa nollasta oman arkensa kiireen keskellä, Heikkilä sanoo.

Esimerkiksi taloyhtiöstrategioiden luontia helpottava Talokysely.fi saa uusia ominaisuuksia. Isännöintiliitto seuraa palvelun avulla toimialan asiakaskokemusta.

Uusia yhteyksiä tulevaisuuteen

Isännöintiliitto tehostaa yhteiskunnallista vaikuttamistaan muun muassa tiivistämällä yhteistyötä muiden kiinteistöalan järjestöjen kanssa. Iso tavoite on organisoida asumisen opetus kouluissa uusiksi.

Tulevaisuuden kannalta tärkeä työ on myös taustaselvitys isännöinnin mahdollisesta lakisääteisyydestä.

Jäsenten muodostama verkosto täydentyy jatkossa uudella joukolla, kun opiskelijajäsenyys tulee mahdolliseksi.

Isännöintiliitto piti syysliittokokouksensa Tampereella 6.9.2017 alan päätapahtuman, Isännöintipäivien alla. Isännöintipäivät kokoaa Tampereen Messu- ja Urheilukeskukseen noin tuhat isännöintialan ammattilaista ja palveluntarjoajaa 6.–8.9.2017. Tapahtuma on isännöintialan suurin vuosittainen koulutus- ja verkostoitumistilaisuus.