Kiinteistöjuridiikan osaaja Laura Lithenius siirtyy Isännöintiliittoon

OTM Laura Lithenius aloittaa alkuvuonna Isännöintiliitossa lakiasiantuntijana. Lithenius siirtyy Isännöintiliittoon lakimiehen tehtävästä Suomen Kiinteistöliitosta, jossa hän on neuvonut ja kouluttanut liiton jäseniä asunto-osakeyhtiötä ja kiinteistöjuridiikkaa koskevissa kysymyksissä. Lisäksi hän suorittaa parhaillaan LKV-tutkintoa. Litheniuksen tehtävä on vakituinen.

Isännöintiliiton lakiasiantuntija, OTM, varatuomari Jenni Lauhia siirtyy vuoden 2020 ajaksi Helsingin hovioikeuteen esittelijäksi. Lauhian toimivapaan ajan Isännöintiliitossa palvelee kaksi lakiasiantuntijaa, Laura Lithenius ja Jaana Sallmén, ja lakiasiantuntijavahvuus kasvaa kolmeen henkilöön, kun Lauhia palaa takaisin toimeensa vuoden 2021 alussa.

– Olen erittäin iloinen, että saamme Lauran meille kiinteistöjuridiikan ammattilaisten sekä muiden moniammatillisten osaajiemme joukkoon. Laura tulee jakamaan osaamistaan jäsenillemme esimerkiksi ohjeistuksina ja tapahtumissamme sekä osallistuu lainsäädäntövaikuttamistyöhön. Asiantuntijoidemme kovasta osaamisen tasosta kertoo myös se, että lakiasiantuntijallemme Jenni Lauhialle tarjoutui ainutlaatuinen tilaisuus syventää juridiikan osaamistaan ensi vuonna hovioikeudessa. Tästä on  varmasti hyötyä myös jäsenillemme hänen palatessaan vuoden päästä takaisin vahvuuteen, Isännöintiliiton toimitusjohtaja Mia Koro-Kanerva iloitsee.

– On mahtavaa päästä osaksi Isännöintiliiton tehokasta ja aikaansaavaa tiimiä sekä upean ja tarmokkaan Mia Koro-Kanervan alaisuuteen. Olen tehnyt jo useamman vuoden töitä erityisesti asumiseen liittyvän lainsäädännön parissa ja Isännöintiliitossa pääsen kehittämään ja laajentamaan osaamistani osana huipputiimiä. Mielestäni meidän tulisi entisestään lisätä eri järjestöjen välistä yhteistyötä. Sillä on suuri merkitys niin isännöintialan kuin kiinteistöalan kehittymiseen. Hyvä isännöinti vaikuttaa monen ihmisen elämään ja sitä tulee jatkossakin korostaa ja arvostaa, Laura Lithenius sanoo.