Koti kuuluu kaikille -kampanja toi esille asumisneuvonnan tärkeyttä

Isännöintiliiton Koti kuuluu kaikille -kampanja nosti esille asumisneuvonnan tärkeyttä asunnottomuuden ennaltaehkäisyssä ja keräsi varoja Vailla vakinaista asuntoa ry:n (Vva ry) asumisneuvonta- ja asukastukityöhön.

Isännöitsijöiden kokemusten mukaan asukkaiden erilaiset elämänhallinnan ongelmat ovat lisääntymässä. Kiinnittämällä huomiota ennaltaehkäisyyn Isännöintiliitto haluaa helpottaa isännöitsijöiden työtä.

–  Isännöitsijät kohtaavat työssään ihmisiä, joille arjenhallinta on haastavaa tai jotka ovat vaarassa jäädä asunnottomiksi. Asumisneuvojan avulla isännöitsijä voi parhaimmillaan ennaltaehkäistä ongelmien kärjistymistä, sanoo Vva ry:n toiminnanjohtaja Sanna Tiivola.

Vailla vakinaista asunto ry pitää tärkeänä, että jokainen henkilö kohdataan hänen elämäntilanteessaan ilman leimoja. Lisäämällä tietoisuutta asunnottomuudesta ja siihen liittyvistä lieveilmiöistä voidaan synnyttää ymmärrystä haastavissa asukkaan ja taloyhtiön välisissä konflikteissa.

Isännöintiliiton ja Kotitalo-lehden syyskuussa 2017 alkanut Koti kuuluu kaikille -kampanja päättyi tammikuussa ja se tuotti yli 3000 euroa. Saatu tuotto käytetään järjestön tukiasukastyöhön. Näillä varoilla Vva ry pystyy ostamaan uuteen asuntoon muuttaneille perustarvikkeita ja kalusteita.

Uutishuoneeseen