Märkätilaseminaari isännöitsijöille

Kiinteistöalan Kustannus Oy järjestää keskiviikkona 1.11. klo 12-15.30 iltapäiväseminaarin taloyhtiön kylpyhuoneiden riskeistä ja kunnossapitovastuista. Seminaari järjestetään Helsingin keskustassa: Tekniskan Salit, Suuri kokoussali, Eerikinkatu 2, 00100 Helsinki.

Isännöitsijöille tarkoitetussa seminaarissa puhuu joukko alan tunnustetuimpia tekniikan ja juridiikan asiantuntijoita. Lisäksi ympäristöministeriön edustajat kertovat vuoden 2018 alusta voimaan tulevista rakentamismääräyksistä (mm. RakMK osan C2 muutos). Yleisöllä on mahdollisuus esittää seminaarin aikana asiantuntijoille aiheeseen liittyviä kysymyksiä.

Seminaarissa julkaistaan Mikko Peltokorven ja Hemmo Päivärinteen uutuuskirja Kodin märkätilat – riskit, vastuut ja korjaaminen (Kiinteistöalan Kustannus Oy). Kirjaa voi ostaa tilaisuudessa erikoishintaan.

Seminaari on osallistujille maksuton ja sisältää iltapäiväkahvin. Paikkoja on rajoitetusti.

Ilmoittautumiset 25.10. mennessä

HUOM! Jos joudut perumaan tulosi, tee se ennen 25.10. Myöhemmästä peruutuksesta tai paikalle saapumatta jättämisestä järjestäjä perii 25 euron kulukorvauksen.

Asiantuntijapuheenvuorot

Märkätilojen tekninen kunnossapito suomalaisissa taloyhtiöissä: riskit, vastuut ja toimivat korjausratkaisut. Rakennuttamispäällikkö Hemmo Päivärinne ja toimitusjohtaja, isännöitsijä Mikko Peltokorpi, Matinkylän Huolto Oy

Kunnossapidon juridiikkaa: vastuutilanteiden arviointi ja hoitaminen käytännössä. Lakiasiantuntija, varatuomari Jaana Sallmén, Isännöintiliitto.

Kunnossapitovastuun merkitys asuntokaupassa: Milloin asunnon virheestä vastaa taloyhtiö ja milloin myyjä? Apulaispäälakimies, OTM Kristel Pynnönen, Suomen Kiinteistöliitto.

Muuttuvat rakentamismääräykset: ympäristöministeriön asetukset rakennuksen kosteusteknisestä toimivuudesta sekä kiinteistön vesi- ja viemärilaitteistoista. Yli-insinööri Katja Outinen ja yli-insinööri Kaisa Kauko, ympäristöministeriö.

Hyvityskäytännöt märkätilakorjauksissa. Asianajaja, OTM Marina Furuhjelm, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy.

Märkätilojen kunnossapitovastuut oikeuskäytännössä. Toimitusjohtaja, lakimies, OTM Kai Haarma, Asianajotoimisto Kuhanen, Asikainen & Kanerva Oy.