Suomen paras taloyhtiö sijaitsee Helsingin Maunulassa

Miten isossa taloyhtiössä saadaan rakennettua tiiviit naapurisuhteet ja kuunnellaan asukkaita? Helsingin Maunulassa sijaitseva Asunto Oy Vesakko Bostads Ab on onnistunut ratkaisemaan yhtälön. Kotitalo palkitsi taloyhtiön Suomen parhaana.

Kotitalo-median järjestämän Suomen paras taloyhtiö 2021 -kilpailun voiton nappasi helsinkiläinen Asunto Oy Vesakko Bostads Ab. Maunulassa sijaitseva taloyhtiö vakuutti tuomariston myönteisyydellä ja naapurisuhteiden vaalimisella.

Poikkeusajat ovat lisänneet tarvetta esimerkiksi naapuriavulle ja välittämiselle, joten tänä vuonna Kotitalo-media halusi palkita taloyhtiön, jossa asukkaiden ääni kuuluu.

– Asunto Oy Vesakko Bostads Ab osoittaa hienolla esimerkillään, kuinka yhteisöllisyyttä rakennetaan isossa taloyhtiössä monin eri tavoin ja asukkaiden toiveita kuullaan, Kotitalo-median päätoimittaja Päivi Maaniitty kiittää.

Yhteisiä tapahtumia kaikille asukkaille

Isossa 177 asuinhuoneiston yhtiössä on todella panostettu yhteisöllisyyteen: Taloyhtiö järjestää tapahtumia kaikille vauvasta vaariin.

– Taloyhtiössä on huomioitu kaiken ikäiset asukkaat, viestintä on monimuotoista ja monikanavaista. Yhteiset tilat ovat ahkerassa käytössä, Maaniitty kiittää.

Asunto Oy Vesakko Bostads Ab on vuonna 1953 valmistunut seitsemän kerrostalon taloyhtiö, joka on Museoviraston suojelema. Voittajayhtiö sai tuhat euroa ja kunniakirjan.

Kilpailun finaalissa olivat mukana myös As Oy Antinpuisto (Espoo), Asunto Oy Tampereen Haiharanpääsky, Asoy Vallilan Pienasunnot N:o 2 (Helsinki) ja Asunto Oy Viitasaaren Loisto.

Palkintoraatiin kuuluivat Maaniityn lisäksi Sweco Asiantuntijapalveluiden linjajohtaja Markus Hyttinen, Ryhmärakennuttajat ry:n puheenjohtaja Salla Korpela ja Helsingin yliopiston kaupunkisosiologian dosentti Pasi Mäenpää.

Kotitalo-median järjestämällä Suomen paras taloyhtiö -kilpailulla halutaan nostaa taloyhtiöasumisen profiilia sekä hallituksen ja isännöinnin toimivan yhteistyön merkitystä. Kotitalo-mediaa kustantaa Isännöintiliiton Palvelu Oy, jonka omistaa Isännöintiliitto.

Lue lisää Kotitalosta (verkkoartikkeli).