Isännöitsijä, teetkö luottamustekoja?

Isännöintiliitto viestii ja vaikuttaa suoraan taloyhtiöihin siksi, että hallitustyö olisi isännöinnin kannalta tuloksellista. Toimiva yhteistyö perustuu kuitenkin luottamukseen, ja luottamuksen kulttuuri rakennetaan teoilla. Isännöintiliiton toimitusjohtaja Tero Heikkilä kehottaa hoitamaan viisi asiaa kuntoon taloyhtiöissä.

Roolien selkeys

Hallitus on päättäjä, joka onnistuu, kun saa isännöinniltä asiat tarjottimella päätettäväksi.

Yhteinen päämäärä

Kaikki yhteisöt tarvitsevat suunnan, jota kohti kulkea. Se pitää piirtää ja päättää yhdessä kaikkien osapuolten välillä.

Avoin keskustelu

Osakkaat vihaavat tunnetta siitä, että tietoa pimitetään. Aktiivisella viestinnällä isännöinti vahvistaa luottamusta taloyhtiön johtoon. Hyvä vuoropuhelun keino on säännöllinen asukaskysely.

Toiminnan läpinäkyvyys

Hallituksen on saatava tietää, mitä isännöinti on tehnyt, etenkin raha-asioissa. On jo standardi, että hallitus näkee taloustapahtumat järjestelmästä niin halutessaan.

Positiivinen ilmapiiri

Kiitosten voimaa ei voi vähätellä. Järjestä taloyhtiöön matalan kynnyksen kanavia, joita pitkin hallitus ja isännöinti voivat saada kiitosta.

Hyvän hallitustyön periaatteista opas isännöitsijälle

Uutishuoneeseen