Isännöitsijöiden työryhmä laati hallitusoppaan isännöitsijöille

TYÖRYHMÄT

Isännöintiliitto käynnisti jäsenten työryhmät kaksi vuotta sitten. Vuonna 2017 työryhmät olivat:

• Asrek-työryhmä
  • Isännöinnistä sopiminen -työryhmä
  • Kotitalo-työryhmä
  • Koulutustyöryhmä
  • Taloyhtiön strategia -työryhmä
  • Hallitustyön käsikirja isännöinnille -työryhmä

Isännöitsijä Toivo Korhosen vetämän Hallitustyön käsikirja isännöinnille -työryhmän työn tulokset valmistuvat pian, ja isännöinti saa uuden oppaan hallitustyön tueksi. Jotta hallitustyön toimivimmat käytänteet ja roolit on saatu paperille, on tarvittu neljä työpajaa ja lukuisia sähköpostikeskusteluja.

– Opuksia hallitustyön parantamiseen on kyllä, mutta niissä näkökulma lähtee hallituksesta. Meidän koostamissa ohjeissa kohderyhmänä on nimenomaan isännöinti, työryhmän puheenjohtajana toiminut isännöitsijä ja yrittäjä Toivo Korhonen Joen Isännöinti­palvelu Oy:sta kertoo.

Korhosen mukaan ohjeet hyödyttävät sekä alalle tullutta uutta isännöitsijää, että tarvittaessa auttavat yritystasolla toimintakäytäntöjen linjaamisessa.

– Ohjeiden ydintä on se, miten me isännöitsijät osaisimme toimia niin, että saavutamme hyvän hallitustyöskentelyn. Annamme konkreettisia ohjeita tähän, kiteyttää Korhonen.

Isännöitsijä Toivo Korhonen on vetänyt Hallitustyön käsikirja isännöinnille -työryhmää. Kuva: Johanna Kokkola

Ohjeissa käsitellään esimerkiksi isännöitsijän ja hallituksen puheenjohtajan ensimmäistä tapaamista, ja millaisista pelisäännöistä isännöitsijän on syytä sopia uuden hallituksen kanssa.

– Yhteistyön aloittaminen hallituksen kanssa on tärkeä vaihe, sillä kun isännöitsijä tietää omat valtuutensa ja on sopinut puheenjohtajan kanssa tämän roolista, monelta mutkalta vältytään myöhemmin, sanoo työryhmän koordinaattori, tuottaja Anne Murtomäki Isännöintiliitosta.

Lue juttu kokonaisuudessaan Isännöinti-lehdestä 9/17.

Uutishuoneeseen