Keski-Suomessa isännöitsijän kevät alkaa Isännöitsijäseminaarista

Valtaosa Keski-Suomen isännöitsijöistä kokoontui 8. maaliskuuta järjestettyyn Isännöitsijäseminaariin Jyväskylän Rakennusmessuille.

– Se on täällä päin tapahtumakokonaisuus, johon halutaan tulla, sanoo Pasi Hakala, Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijät ry:n puheenjohtaja.

Yhdistys on yksi Isännöintiliiton jäsenistä, ja siihen kuuluu yli sata isännöitsijää. Seminaariin osallistui 82 henkilöä.

Päivä alkoi yhdistyksen vuosikokouksella, jossa tehtiin pientä historiaa. Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijät ry täyttää tänä vuonna 30 vuotta, ja nyt yhdistykselle valittiin sen ensimmäinen kunniajäsen, Ismo Lievonen, joka on yksi yhdistyksen perustajajäsenistä.

– Hänen pitkäaikainen messu- ja seminaariyhteistyönsä sekä kehittäminen näkyy yhdistyksen toiminnassa vahvana, vaikka Ismo onkin siirtynyt jo ansaituille eläkepäiville jatkaen seniorijäsenenä, Hakala sanoo.

Kokouksen jälkeen seminaarissa kuultiin asiantuntijoiden luentoja. Muun muassa Isännöintiliiton lakiasiantuntija Jaana Sallmén kertoi uudesta osakehuoneistorekisteristä ja sähköautojen latauspisteistä.

Joka vuosi seminaarissa myös palkitaan hyvästä työstä vuoden kiinteistötyöntekijä. Tänä vuonna palkinto meni Juha Lahtiselle Jyväskylän Kiinteistönhuolto Oy:hyn.

Iltapäivä jatkui etkoilla verkostoitumisen merkeissä ennen Rakennusmessujen avajaisiltamia.

Seminaarista hyötyvät sekä isännöitsijät, yhdistys että messut

Keski-Suomen Ammatti-Isännöitsijät on järjestänyt Isännöitsijäseminaaria jo vuodesta 1997 osana messuyhteistyötä. Kaksi hallituksen jäsentä on messuorganisaation työryhmässä, ja yhdistys saa yhteistyön nimissä Isännöitsijäseminaarilleen tilat. Yhdistyksen jäsenet aktivoivat vuosittain messuille keskimäärin tuhat taloyhtiöpäättäjää näille räätälöidyllä taloyhtiölippupaketilla. Joinakin vuosina yhdistys on pitänyt myös messuosastoa.

Isännöitsijäseminaari tuo Rakennusmessuille kävijöitä ja toimii yhdistyksen markkinointina alueen isännöitsijöihin päin.

– Ihan hyvin on tullut jäsenhakemuksia sen myötä, ja nuoriakin alkanut näkyä, Pasi Hakala kertoo.

Isännöintiliittoon kuuluu 23 yhdistystä, joihin kuuluu yhteensä noin 1 600 henkilöä.