Miksi valita toteutukseksi REST API?

Asumisen tietopankki on WordPressillä tehty verkkopalvelu, joka tarjoaa valmista sisältöä taloyhtiösivuille. Sisältö päivittyy jatkuvasti ja se on Isännöintiliiton viestintä- ja lakiasiantuntijoiden tarkastamaa. Asumisen tietopankki on järjestelmätoimittajalle mainio työkalu taloyhtiösivujen kävijämäärien kasvattamiseen: kun käyttäjät kerran oppivat hakemaan tietoa taloyhtiösivuilta, palaavat he sinne jatkossakin.

Asumisen tietopankin sisältöjen näyttämiseen kannattaa hyödyntää REST API -rajapintaa. Kun sisällöt ovat saumattomasti osa taloyhtiösivuja, käyttäjän ei tarvitse poistua palvelusta lukeakseen artikkeleita. Ideaalitilanteessa Asumisen tietopankki näyttäytyy käyttäjälle kiinteänä osana taloyhtiösivuja, ei erillisenä palveluna. Iso osa verkkopalveluiden nykykäyttäjistä on tottunut käyttämään API-talouden myötä yleistyneitä ketteriä palveluita, jotka tarjoavat käyttäjälle yhtenäisen käyttökokemuksen riippumatta siitä, mistä lähteistä tietoa ja palveluita välitetään.

Asumisen tietopankki tarjoaa erilaisia sisältökokonaisuuksia: esimerkiksi etusivulla voidaan näyttää Ajankohtaista ja Suosituimmat -kategorioiden sisältöjä.

Asumisen tietopankin rajapintakuvaukseen voi tutustua tarkemmin Swagger-alustan kautta.